Mijn hamster eet niet! Wat moet ik doen?

Sinds 2 maanden geleden eet mijn hamster niet! Ze heeft nergens in haar kooi het eten verstopt.. Het bakje zit vol en ik heb al kool, mais, andijvie, brokken, echt alles al geprobeerd. Kan mijn hamster hier aan overlijden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Twee maanden????? Wat dacht je van een belletje naar de dierenarts?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Twee weken lijkt me realistischer -_-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2 weken is ook te lang. De hamster zou allang dood zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hamster die zolang niet heeft gegeten en toch nog leeft? Die heeft ergens eten verstopt of haalt het ergens anders vandaan... Een hamster is een avond/nacht dier dus kan best zijn dat ie eet als jij slaapt!

Het beste antwoord

Ik raad je aan om eerst naar de dierenarts te gaan. Als je hamster niet eet kan ze er aan dood gaan. Misschien moet je kijken hoe actief je hamster is, rent het de hele dag rond? Dan heeft hij denk ik geen honger. Probeer paprika, appel... Maar geef dit absoluut niet:

chocola, chips, zure augurk, rauwe bonen, en verder al het 'mensen-eten' met veel suiker, zout en kunstmatige toevoegingen of dat plakkerig is. Ook de groene delen van tomaat, aardappel en wortel mogen niet. Dan speciaal over het verse voer: rabarber, ui, knoflook, boterbloem, zwarte nachtschade, coniferen, naaldbomen, eikenblad, dolle kervel, bolgewassen ( tulp, narcis, hyacint, krokus, etc.), klaproos, haagwinde, taxus, gouden regen, liguster, vingerhoedskruid, rhododendron, berenklauw, bilzekruid, bingelkruid, bitterzoet, bosanemoon, hondsdraf, hondspeterselie, ijzerhoed, klaverzuring, lelietje van dalen, monnikskap, sneeuwklokje, wikke, wolfsmelkachtigen, klimop, dieffenbachia, kroton, flamingobloem, amaryllis, christusdoorn, cactus en vetplanten, agave, aloe, alpenviooltje, anemoon, aronskelk, azalea, chrysant, clivia, cyclaam, dwergmispel, ficus, geranium, hennep, hortensia, hulst, kerstroos, kerstster, klimopbessen, lelie-achtigen, maagdenpalm, maretak, mirte, oleander, paasklokje, passiebloem, porseleinbloempje, rhisinus, slangenwortel, steekappel, varens, vijgenboom, lavendel, lupine, mahonia, pelargonium, sleutelbloem, wonderboom, blauwe regen, brem, biksboom, jeneverbes, kamperfoelie, kardinaalsmuts, kornoelje, laurierkers, peperboompje, sneeuwbes, vlier, zevenboom, herfsttijloos, bilzekruid, bitterzoet, boterbloem, daslook, ridderspoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, maar mn hamster is paar minuten geleden overleden ;'(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was misschien niet nodig geweest als je al in een veel eerder stadium met de hamster naar de dierenarts was gegaan.:(
Ik zou ook maar geen nieuwe kopen als ik jou was.

Andere antwoorden (1)

Ik zou eerst de DA bellen. Het kan misschien zijn dat de hamster schijnzwanger is? Heeft ie ergens een holletje waar ie het eten verstopt?