Laat kattenbrokjes in water wellen tot een stijf papje. Dat kan je vervolgens met een pipetje aan de jonge mus voeren.
Ook een blikje nat kattenvoer van goede kwaliteit is ook een optie. Gourmet mousse bijvoorbeeld.

Maar het is beter voor het jong als je dat naar een vogelopvangcentrum brengt.
Dat is bovendien hetgeen je conform de huidige Nederlandse wetgeving verplicht bent om te doen.
Amadea
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Juist antwoord Amadea, +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beste amenda in kattenbrokjes zit toch vlees? en welke merk is het beste qua brokjes die in de hoogvliet zitten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 :Met name voor de laatste alinea.
Het beste is om het vogeltje zo snel mogelijk naar de vogelopvang te brengen. Ook kan je eventueel de dierenambulance bellen zodat zij hem naar de opvang kunnen brengen.
Onderstaand wat ouder-mussen zelf eten en hun jongen voeren:
"Volwassen huismussen zijn graan- en onkruidzadeneters en passen zich gemakkelijk aan aan wat beschikbaar is. Granen als haver, tarwe en gerst hebben de voorkeur. Omdat huismussen geen kiezen hebben wordt voor de vertering van de zaden grit gebruikt. Ook eten huismussen groenten, in de vorm van bladeren van diverse planten en gele krokus[3] , en fruit zoals appels en abrikozen. Jonge huismussen worden door de ouders vooral gevoerd met insecten zoals vliegen en muggen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huismus

Het zelf opfokken van een kuiken is niet/nauwelijks te doen zonder dat je zeer deskundig bent. En zelfs dan gaat het vaak verkeerd.
Wij hebben langngngngng geleden een Sijs van veerloze kuiken tot volgroeide vogel opgevoed met iets brood, water en gehakt in overleg toen met de vogelopvang.
Dat hebben we gemengd en met een pincet in de bek ingegeven.
Dat betekende iedere zoveel uur (weet ik niet meer precies) voeren.
Of de vogel het heeft overleefd toen hij vrij werd gelaten is natuurlijk onbekend. Hij was aan mensen gehecht en had niet de opvoeding gekregen, die hij van zijn ouders zou hebben gehad. Kans is heel groot, dat hij direct erna voer is geworden voor bijvoorbeeld een kat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1