Wij hebben een border collie en willen graag een klein ras erbij, wat past het best bij een border?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een goed opgevoede hond past zo goed als elke andere goed opgevoede hond. Met andere woorden: of ze bij elkaar passen ligt aan jou. Honden zijn honden en die kijken niet naar elkaars ras en bepalen dan pas of ze bij elkaar passen, dat bepaal jij.
Thecis
10 jaar geleden
Je kan er een Sheltie bij plaatsen. Heb je 2 ADHD honden...
Shelties zijn ook lieve honden, maar wel (bijna) net zo wendbaar als de border. In parkoer wedstrijden zijn de winnaars vaak borders of shelties. Neem je een Sabeltje, heb je o.h.a. een rustige hond, de tricolors zijn wat kopperig.

Het beste antwoord

De Border Collie is graag met andere honden en kinderen. De Border Collie kan wel agressief worden met andere honden van hetzelfde geslacht. Zij moeten vertrouwd geraken aan andere kleine huisdieren, maar er zijn tal van Border Collies die samenwonen met een familie katten. Dit ras moet als pup gesocialiseerd worden om verlegenheid te voorkomen.

En je kan best geen Pitbull kopen daar worden ze agressief van, volgens sommige mensen (zie bron 2)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat maakt niet uit. Zolang er duidelijkheid en rangorde is voor de honden. Daar past elke hond bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou voor een "rustig" ras kiezen.
Welk ras maakt niets uit.
Als je een puppy gaat uitzoeken, kijk dan naar een rustige, wat meegaande pup omdat Border Collies van nature wat druk zijn.
Bespreek dit met de fokker, een goeie zal je advies kunnen geven over het karakter van de pup.
Heel belangrijk is een goeie socialisatie en opvoeding. Het is aan jou als eigenaar om je honden met kennis van zaken consequent op te voeden en aan elkaar te laten wennen.