wanneer overstappen van moedermelk naar puppy voer?

Onze puppy's zijn nu ruim 2 weken, wanneer mogen zij naast de moedermelk ook pup voer krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
bij 2 weken in elk geval nog niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat begrijp ik, maar u weet niet wanneer dan wel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk rond 6/8 weeken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Het beste antwoord

Het is lastig om in te schatten of een pup genoeg voeding krijgt. Het kan gebeuren dat de moeder niet genoeg melk geeft. Daarom is het aan te raden om pups elke dag te wegen, zodat u kunt bijhouden of ze genoeg te eten krijgen. Daarvoor maakt u een lijst aan waarbij u het gewicht van de pups noteert. Als u merkt dat de pups te weinig melk krijgen, moet u ze gaan bijvoeren. Dit is het geval als ze veel piepen en als ze niet aankomen. U kunt de pups dan bijvoeren met puppymelk. Denk eraan dat u speciale melk voor pups geeft en geen koemelk. Pups hebben op deze leeftijd melk nodig met voldoende eiwitten en vetten. In koemelk zitten veel minder voedingsstoffen die de pup nodig heeft dan in moedermelk en is ongeschikt.

Met een leeftijd van drie tot vier weken kunt u bijvoeren door de pups pap te geven die gemaakt is van melk die speciaal voor pups is bedoeld. U kunt meer informatie vragen bij uw dierenarts en dierenwinkel. Na een paar dagen kunt u de pap mengen met blikvoer voor pups. Dit is zacht en makkelijk te eten met een melkgebit. Hard voer kunnen de pups nog niet eten. Na een paar dagen blikvoer met pap te hebben gemengd, kunt u alleen blikvoer geven. Bij een leeftijd van vijf à zes weken kunt u naast blikvoer ook brokjes speciaal voor pups gaan geven. Op deze leeftijd beginnen de kiezen door te komen, waardoor de pups kunnen bijten en kauwen. Puppyvoeding bevat de juiste verhouding voedingsstoffen zoals eiwitten, vitaminen en mineralen voor pups.

Omdat een pup een kleine maag heeft, moet hij beetje bij beetje eten. Dus vaker op een dag een kleine hoeveelheid. Een of twee voerbakjes is genoeg voor een nest. De hoeveelheid voer die een pup nodig heeft is afhankelijk van zijn ras, gewicht en leeftijd. Een pup van acht weken oud eet al blikvoer en droge brokjes. Op het blik of pak staat aangegeven hoeveel u moet geven. Zorg er altijd voor dat u vers en schoon water bij het eten van de hond heeft staan. Pups tussen de acht en twaalf weken oud moeten vier keer per dag eten krijgen. Pups tussen de 12 en 24 weken krijgen drie maaltijden per dag en pups ouder dan 24 weken twee maaltijden.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor uw reactie, het is voor mij duidelijk, ik ga mijn best doen hiermee. Ik weeg de pups om de dag en het gaat goed , ze komen elke keer weer goed aan, nogmaals bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor uw reactie! Hier kan ik mee verder!