wij hebben thuis een duitse herders hond, en had een enorm gat gegraven. Ik vroeg me dus af waarom doet hij dat ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Dan moet ze wel eerst drachtig zijn, want op voorhand doet ze dat niet! ;))

Het beste antwoord

Veel mensen vergeten dat honden van origine holbewoners zijn. Het graven zit hen in het bloed. De ene hond doet het meer dan de ander en Terriërs bijvoorbeeld zijn daar heel bekwaam in.

In nood zal een hond wegduiken onder iets wat een hol moet verbeelden, bij voorbeeld een tafel. Als een hond een prooi heeft wat hij niet wil delen, bewaart hij dat ook op een plek IN de grond voor later.

Dan zijn er nog IN de grond wortels en kleine voorraden met mineralen die voor de hond van belang kunnen zijn. In het voorjaar graven honden die vaak al krabbend in de grond op.

Als je hond echter je tuin dreigt te ruïneren, kan je dat gewoon verbieden. Maar je moet wel consequent zijn. Jij geeft hem de ruimte van handelen op de plaatsen die jij toestaat.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor jullie antwoorden

Andere antwoorden (1)

het kan zijn dat hij iets in de grond ruikt of daar iets heeft begraven en het probeert op te graven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon voor de fun of inderdaad als hij iets ruikt. onze stabij ( eveneens jacht/drijfhond) graaft ook veel. vaak zonder rede, of hij ruikt wat
Ivana
10 jaar geleden
...eveneens jacht/drijfhond...Hoezo, een Duitse Herder is geen jacht/ drijfhond. Een Duitse Herder is een waak/verdedigingshond. Maar dat heeft met de vraag hoegenaamd niets te maken.