Bestaat er iets waar je honden haren mee kan insmeren zo dat het NIET zo gaat klitten?

mijn hond heeft zo'n hekel aan kammen rondom haar bekkie....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Voor dieren is er ook een antiklit spray

Toegevoegd na 1 minuut:
Anti-klit spray voor de hond

- Bij klitten, maakt de vacht makkelijk doorkambaar
- Voor een gezonde glans en een heerlijke geur

Eigenschappen per ingrediënt:
De Aloë Vera-sappen bieden o.a. weerstand tegen parasieten, virussen en bacteriologische infecties. Het werkt ontstekingsremmend, dringt diep in de huid en het onderliggende weefsel en bevordert de conditie daarvan door haar natuurlijke vitamines, waaronder B12, mineralen, enzymen en aminozuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heerlijke geur? En dan gebruiken (zoals nisette het probleem aangeeft) rond het bekkie? Zowat in de neus dus, voor een dier waarvoor geur een essentiële factor is in het waarnemen van de wereld?

Andere antwoorden (2)

Een hond is geen mens. Zomaar insmeren met anti-klit spullen is helemaal niet nodig. Bovendien vinden honden dat niet prettig. Vergeet niet dat je honden met lange haren regelmatig moet borstelen. Ook al vinden ze het niet fijn. Als wij ons haar niet regelmatig borstelen, dan gaat het ook klitten, ook al spuit je er liters anti-klit in.

Goede voeding zorgt dat de vacht gezond en glanzend blijft, waardoor het minder klit. Rondom het bekkie kun je de haren wat korter knippen.

Geef hem volwaardige voeding, het liefst rauw en geef af en toe kelp tabletten en schapenvet. Hierdoor zal zijn vacht veel mooier worden waardoor de kans op klitten minder wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het uitkammen van klittend haar gaat veel beter als je het onder water doet of met een natte kam. Een baard onder water is niet mogelijk denk ik, maar die natte kam eventueel gecombineerd met nat haar gaat ook heel goed.

Ik heb hier ervaring mee, dus..........
Ivana