Kan je een konijn 14 dagen alleen thuis laten?

Ik ga binnen kort 14 dagen op vakantie maar ik heb 2 konijnen kan ik die 14 dagen allen thuis laten ook al leg ik een super grote hoop eten en 3 bussen water

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
kun je niemand laten oppassen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Konijnen kennen geen eetgrens. ze zullen zichzelf doodeten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
én bevuilen...
En wellicht hun drinken omgooien...
Rieneke1
10 jaar geleden
Nee, natuurlijk kan dat niet, je bent verantwoordelijk voor het welzijn van deze dieren.
Als niemand ervoor kan zorgen kan je ze bij het plaatselijke asiel in pension doen, het is nog geen hoogseizoen.

Het beste antwoord

Dit kun je niet doen.
Je konijnen zullen zich anders opstellen als je terug komt: je hebt kans dat ze schrikkerig worden van mensen. Dit komt doordat ze 2 weken lang niemand hebben gezien. Onderhoud van dieren betekend niet alleen primaire levensbehoeftes, zoals eten en drinken, maar ook menselijk contact.
Ook moet je ze sociaal houden. D.w.z. dat ze menselijk contact nodig hebben. Het zijn immers geen wilde konijnen. Tamme konijnen kunnen zich moeilijk redden in de vrije natuur.
Kortom: ze zullen het alleen zijn als stressvol ervaren. (Ook al hebben ze elkaar.)

Wanneer je niemand kunt vinden in je directe omgeving zul je ze naar een opvang moeten brengen. Daar zijn ze beter af dan alleen thuis. Je betaalt wel een dag tarief en je konijnen moeten geënt zijn tegen diverse ziektes.
En stel dat je een andere eigenaar moet zoeken voor je konijnen dan zijn ze beter bemiddelbaar wanneer ze goed verzorgt en sociaal zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, want ze zullen bijna alles ophebben de 1ste week en hoe wil je ze verschonen? Iemand vragen, meenemen of thuisblijfen die handel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, een konijn is zoiezo een gezelschapsdier.
Ik zou iemand regelen die op het konijn wil passen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteraard niet! Als ze ziek worden is er niemand die voor ze kan zorgen of ermee naar de dierenarts kan gaan. Als je huisdieren hebt, ben jij degene die verantwoordelijk is voor het welzijn van die dieren.