Rat heeft rare keutels, wat kan er zijn?

Ik heb een rat, die ik sinds twee dagen in een ander hok heb geplaatst om aan te sterken. Ze zit aan een antibiotica kuur en word dus een beetje extra verwend door mij. Maar nu valt het mij op dat haar keutels vrij klein en hard zijn, kan het zijn dat dit door de antibiotica komt? Of moet ik terug naar de dierenarts met haar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Veranderende ontlasting kan een gevolg zijn van antibiotica omdat deze ook de (goede) bacteriën in de darmen aanvalt. Meestal is het resultaat dan echter diarree.

Je zegt dat je haar een beetje verwend. Geef je haar andere voeding dan anders? Heeft uiteraard ook veel invloed.

Ik zou de dierenarts even bellen om te voor te leggen. Waarschijnlijk kan hij je snel geruststellen en hoef je helemaal niet terug. Maar het is toch fijn om dit zeker te weten. Van achter een computerscherm is het altijd lastig om in te schatten