zijn er ook kippen die niet kakelen?

Ik heb al 8 jaar kippen en nu ineens klaagt mijn buurvrouw over geluidsoverlast. Het gaat om 2 krielkippen.
nu vraag ik me af of er ook kippen zijn die niet of slechts zachtjes kakelen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als de kippen aan de leg zijn ( en dus kakelen) heeft ze s middags overlast.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kunnen twee kipjes nu geluidsoverlast veroorzaken haha.
Vind het altijd wel gezellig, dat gebabbel van de kippetjes. Maar een ras zou ik zo niet weten. Familie van mij heeft een paar wyandottes volgens mij, die zijn erg rustig.
Ivana
10 jaar geleden
Ik vond dit ras op een kippenforum: Re: Welke kippen het best voor in een woonwijk?
Ik heb nu sinds 2 weken de Izegemse koekoek kippen. 3 hennetjes en 1 haan. De buren aan 1 kant hadden niet eens gemerkt dat we kippen hebben en de rest vind het gelukkig allemaal leuk. Het was voor ons wel een stukje rijden om een geschikte fokker te vinden van dit ras. Ik heb o.a. gekozen voor de Izegemse koekoek omdat het een rustig ras zou zijn (ook de hanen) dus geschikt voor een woonwijk en omdat ze in de winter eieren blijven leggen. Het is wel een groot ras
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou een klein ras moeten zijn omdat de ruimte in de ren beperkt is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kun je de kakelende buurvrouw vervangen, en de kippen houden ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uhmm... al 8 jaar kippen en je buurvrouw heeft er nu pas last van?

Het beste antwoord

Misschien is dat iets voor u:

Kuifhoenders zijn best gezellige scharrelaars en zijn erg stil, dit komt omdat ze weinig zien en dus ook geen reactie hierop kunnen geven. Ze zien weinig door de kuif die hun het zicht belemmerd. Wordt de kuif te groot dan moet hij bij de ogen iets bijgeknipt worden. Dit ras is als kriel en( grote)hoenders verkrijgbaar. Er zijn verschillende kleurslagen waarvan de zwarte met witte kuif het bekendste is.
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
haha oops, ik las keurslager ipv kleurslagen. maar goed antwoord hoor; mijn oom heeft vroeger deze kippen gehad in zijn achtertuin en ze geven inderdaad weinig overlast +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk eerder dat die 'overlast' bij de buurvrouw in haar hoofd zit en niet bij deze 2 kipjes. Sommige mensen klagen al bij het minste geringste lawaai steen en been. Als de krielkipjes eitjes leggen, geef haar af en toe eens 2 eitjes, en wie weet houd zij dan wel op met ''kakelen''...:-D