Kan een naaktkat beter tegen water dan een "gewone" kat?

Katten staan erom bekend dat ze nogal angstig zijn voor water (uitzonderingen daargelaten). Maar zou een naaktkat beter tegen water kunnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat een kat niet tegen water kan is een fabeltje, ze houden er gewoon niet van zoals andere dieren. Wedstrijdkatten (van die mooi gecoiffeerde raskatten waar mensen prijzen mee winnen op shows) worden wel degelijk gewassen vóór de wedstrijd. Als je ze er maar vanaf heel jonge leeftijd aan laat wennen kun je elke kat onder de douche zetten ...

Met Sphynxen moet je overigens wel uitkijken, want doordat ze geen vacht hebben en daarom heel moeilijk lichaamswarmte vasthouden raken ze snel onderkoeld, zeker als het water te koud is of je droogt ze niet snel genoeg af ... als je ze uberhaupt al aan water hebt laten wennen dus ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De enigste katten die echt van water houden zijn tijgers en moerasleeuwen. Dus ik zou zeggen nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
enige, niet enigste. Zo enig zijn ze niet... ;-)
Rieneke1
14 jaar geleden
ik heb je niet gemind hoor, maar turkse vans staan erom bekend van water te houden.
ook veel htk katten spelen graag met water, en staan er gerust tot hun oksels in.
hopelijk wel, want het staat me bij dat sphynxen een vettig laagje vormen, en regelmatig gewassen moeten worden.
mits er van jongs af aan aan gewend, hoeft dit helemaal geen problemen te geven.
Rieneke1