Mijn gesteriliseerde poes wordt achterna gezeten door een hete kater, waarom?

Mijn gesteriliseerde poes wordt al een aantal dagen achtervolgd door een hete kater. Ze moet er niks van hebben maar de kater blijft maar terug komen. Ik vraag mij af waarom dit is, iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Soms wordt een gecastreerde poes nog steeds krols: in dat geval is er een stukje eierstok achtergebleven wat nog steeds hormonen produceert.
Als dat niet het geval is dan zit de kater je poes om andere redenen achterna: wellicht mag hij jouw kat niet, of is hij, zoals je wel vaker ziet bij ongecastreerde katers, een bullebak in het algemeen.
Heel vervelend, want het zou niet de eerste ongecastreerde kater zijn die fiv, oftewel kattenaids, overdraagt.
Rieneke1
10 jaar geleden
Het kan zijn dat hij verliefd is maar dat jou poes hem niet mag waardoor hij geïrriteerd raakt en vervelend gaat doen of die poes is niet opgevoed en doet het bij meerdere katers en poezen. Je moet echt zorgen dat je naar dat baasje gaat en het even meld over het vervelende gedag van die kater want voor je het weet loopt het echt uit de hand.