heeft de hoorbaarheid van het spinnen bij katten met zijn of haar gevoel?

de ene kat spint extreem hard en de aneer heel zacht soms nauwelijks hoorbaar. voelt kat 2 zich minder prettig? of maakt het niet uit hoe hard een kat spint. kunnen ze dit zelf controleren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Hoe hard of zacht een kat spint is persoonlijk: sommige katten hoor je niet eens spinnen: je kan het alleen voelen.
Wel is het zo dat katten die spinnen omdat ze pijn hebben, dat veel harder doen dan voor die kat gebruikelijk is.

Toegevoegd na 17 minuten:
Voor de duidelijkheid: afgezien van pijn zegt het volume van het spinnen dus niet veel over de mate van plezier die ze voelen; je hebt gewoon harde en zachte spinners.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk! Bedankt, Rieneke. Een van mn katten verstoort de tv, de ander kun je allen horen als hij in je nek ligt. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat uw persoonlijke ervaring, of beschikt u ook over een bron?
Ivana
10 jaar geleden
Withdraw, Rieneke is het orakel op kattengebied. Daar hoef je niet aan te twijfelen. Rieneke hoeft nooit een bron te vermelden.
Plus voor Rieneke.
Rieneke1
10 jaar geleden
Dank Ivana :) withdraw, als ik antwoord doe ik dat vanuit mijn kennis, die is gestoeld op ervaring en scholing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste antwoord, zoals altijd als het om katten gaat

Andere antwoorden (1)

als een kat zacht spint betekent het niet dat hij/zij zich niet prettig voelt, ik heb zelf een kat en als ik haar aai of kriebel op haar kop dan geeft ze allemaal kopjes terug maar ze spint toch heel zacht/niet goed hoorbaar.
het is net als de miauw van een kat, de ene miauwt heel hard en de ander een stuk zachter.