is een bak van 1 meter lang een goede maat voor een geelwangschildpad zijn hele leven in te houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Ritsuka
10 jaar geleden
hoe breed?

Antwoorden (2)

Een volwassen geelwang- of geelbuikschildpad heeft een tochtvrije huisvesting nodig van minimaal 100 x 50 x 50 cm, met een waterdiepte van minimaal 40 cm. Een koppel geelwangschildpadden heeft minstens 120 x 50 x 50 nodig, hoe groter hoe beter...
Wanneer het schildpadje nog heel jong is kom je met een kleinere bak toe, 1 meter lang is dus het absolute minimum voor 1 volwassen geelwangschildpad.
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet zo netjes van antwerpen.be dat ze de huisdierenbijsluiter hebben gekopieerd en de websitebezoekers op deze manier van verouderde informatie voorzien! De meest recente spreekt namelijk over afmetingen van 150x50x50.
De nieuwste handleiding van licg voor deze schildpaddensoorten spreekt over een minimumafmeting van 150x50x50 cm.

Maar gebruik ook je gezond verstand, als de schildpad nog niet volgroeid is kan deze misschien nog wel een tijdje in de meterbak.

Ook wanneer het aquaterrarium dieper is zou deze niet zo lang hoeven te zijn.

Tip: houd de schildpad z'n leven lang alleen. Meerdere schildpadden in een aquaterarrium is namelijk altijd een risico. Ze bijten een zwakkere namelijk zo de dood in.