kan ik een koppeltje tricolor gifkikkertjes in een aqua30 houden? Ik wil eens iets anders dan guppy's.

Het is gewoon een vraag. Ik wilde eens wat anders houden dan visjes en garnaaltjes. Ik heb me er nog niet in verdiept maar ik las dat iemand een trio hield in een aqua40 dus ik dacht misschien is een aqua30 groot genoeg voor een koppel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Z512099
10 jaar geleden
Nog een toevoeging...
Wanneer de leefomgeving in orde is het gewoon een kwestie van voeding. Dit vergt echter enige ervaring, gezien een 'kweek' nogal eens wil mislukken in het begin. Raadzaam is dan ook om eerst een maand of 2 voedseldieren te kweken, alvorens dieren aan te schaffen. Gevoerd kan worden met diverse voedseldieren. Hierbij geld, hoe meer variatie hoe beter, en ook des te meer risicospreiding. Mocht onverhoopt toch een keer een week geen opbrengst zijn van een voederdier-soort, dan heeft u nog een back-up voorraad van een andere soort. De meest reguliere, en makkelijk op te zetten kweken, zijn fruitvliegen. Maar ook springstaarten, bladluizen en andere kleine diertjes vormen een ideale voedselbron voor onze kikkers. Op internet zijn zeer veel ideale methoden te vinden om genoeg voedsel te kweken. Naast voldoende voedselaabod dient ook rekening te moeten worden gehouden met het voldoende verstrekken van vitaminen en mineralen. Gebreksverschijnselen uiten zich in verschillende vormen, en zijn doorgaans onomkeerbaar.

Antwoorden (2)

Aangeraden wordt van niet meer dan 2 te houden ( een koppeltje), gezien het kleine formaat van het bakje. Het schijnt verslavend te zijn, voor je het weet heb je een grotere bak...
Als je E. anthonyi (ook wel tricolor) wilt houden als koppel, maar nakweek beperken, dan kun je gebruik maken van legkokertjes.
Zodra er een legsel in ligt, kun je deze makkelijk weg halen. Dit is echter geen 100% succesvolle methode want ze zijn ontzettend creatief met het plaatsen van legsels.
Volgens mij is het wel een soort die nagenoeg het hele jaar door kweekt, afhankelijk van de temperatuur. Als het warmer is, is er een wat hogere activiteit.
Z512099
10 jaar geleden
Nee, ze hebben meer ruimte nodig.

Een aqua30 is niet alleen te klein voor die kikkertjes maar ook voor guppy's!