Is een amstaff sterker dan een engelse stafford ?

Ik wil gewoon de beste waakhond maar ook een sterke van die 2 beoordeel dit niet verkeert

Toegevoegd na 1 uur:
Welke kan ik het best als eerste hond nemen of beiden soorten ??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Ivana
10 jaar geleden
Dit zijn officieel geen waakhonden maar vechthonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een waakhond heeft als functie dat hij afschrikt, niet dat hij aanvalt, kies bijvoorbeeld voor een Rottweiler of Duitse herder, een vechthond is hier ongeschikt voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb gelezen dat rottweilers niet trouw zijn en me moeder wilt een niet al te grootenhond

Het beste antwoord

Een Amstaff is in dit geval een betere keuze dan een engelse stafford betreft het waken. Veel mensen denken dat de hond agressief is gemaakt tijdens het waken wat niet altijd waar is! Het is vooral het instinct en honden zullen het niet begrijpen als jij ze straft terwijl ze blaffen als er iemand langs de deur bijvoorbeeld loopt. Weet wel hoe je ze moet opvoeden en wees duidelijk. Het moeten wel lieve honden blijven tegen andere mensen en honden (dieren) zowel binnen als buiten.

Zie volgende tekst:
Qua karakter is de Amstaff net als de Stafford een Trouwe hond, sportief, speels en een fijne huishond. Hij staat er om bekend iets rustiger in huis te zijn dan de Stafford. Maar heeft wel een harder karakter, de Amstaff is een wat pittigere hond dan de Engelse stafford. De stafford is een hond die je met een goede opvoeding kan vragen om hem op het nodige moment iets te laten, de Amstaff zal eerder een hond zijn die commando’s en stricte (huis) regels nodig heeft. Maar dat maakt hem geen minder goede huishond, wel heeft hij een nog consequentere baas nodig dan de stafford. Het liefst een baas die al ervaring heeft met opvoeden van honden. Wil je een hond die naast een gezellig huismaat ook je huis bewaakt als jij er niet bent, dan is de Amstaff een betere keus dan de engelse. Wil je gewoon een fijn vriendje die iets makkelijker goed op te voeden is. Dan is de engelse staff misschien wel de hond voor jou.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet je perser ervaring hebbe ? Ik hou wel van een uitdaging :D zit ik niet heel de dag op de internet