is mijn poes een raskat en zoja welke is het?

het heeft veel weg van een snow bengal, ygeptische mau of een australian mist maar ik weet dit niet zeker..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Jouw poes is een Huis-Tuin en Keuken-kat oftewel een HTK dus geen raskat.
Een andere gebruikte naam daarvoor is Europese korthaar.
HTK katten zijn er in vele kleuren en tekeningen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag pas spreken van een raskat wanneer je de bijbehorende papieren kan overleggen. Kan zijn dat ze afstamt van een of twee raskatten, maar dan nog mag je zonder bewijzen niet spreken van een raskat.
Mijn vraag is ook of de Australische mistkat in Europa al als ras erkent is door de Fife (kattenregistratie Europa). Daar ben ik niet zo zeker van.

Toegevoegd na 2 uur:
Nee, de Mist is nog niet erkend. Zie link.
http://www.allemaalkatten.nl/kattenrassen/onbekende-kattenrassen
Ivana