Wat zijn dit voor bolletjes in mijn aquarium?

Zie foto. Vandaag zag ik opeens wat wit/doorzichtig gekleurde bolletjes vastzitten op de ramenwisser en op het aquariumraam zelf. Wat is dit? Het lijken wel eitjes...?

Toegevoegd na 14 minuten:
foto bijgevoegd

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.3K
Reddie
10 jaar geleden
Slakken eitjes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar zat ik dus ook aan te denken. M'n aquarium stikt van de kleine slakjes. Ik haal ze vaak weg maar ze blijven terugkomen (niet dat ik het heel erg vind overigens). Hebben slakken dus ook eitjes in deze grootte?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
GV heeft al een tijdje problemen met foto's toevoegen; wij krijgen dus niets te zien.
Je kan wel een link maken naar de foto op bijv. tinypic of een dergelijke site
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://s29.postimg.org/hi3ap4atj/image.jpg hopelijk werkt dit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het de corydoras zijn geweest ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nou.. Gefeliciteerd dan, met de toekomstige gezinsuitbreiding! ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk ook dat het om nieuwe slakjes gaat. Slakken zijn trouwens goede algeneters... Ze houden je ruiten schoon.

Antwoorden (1)

Kleine bolletjes van anderhalf twee milimeter doorsnede zijn eitjes van vissen, als ze ondoorzichtig zijn en wit zijn ze beschimmeld, zijn ze glasachtig dan is het ok. Na een dag of wat zou je oogpuntjes moeten kunnen zien in de eitjes. Meestal zijn het in het aquarium zuid amerikaans cichliden die zo eitjes afzetten op glas of plantenbladeren.
Een andere mogelijkheid zijn slakkeneieren, dat zijn meer een soort dikke slijmsporen, maar jouw beschrijving lijkt eigenlijk alleen op visseneitjes.