Ik wil een transparant kattennet op het balkon van negen hoog spannen zodat mijn kat niet naar beneden valt. Maar is dat veilig?

Ik wil een transparant kattennet op het balkon van negen hoog spannen zodat mijn kat niet naar beneden valt. Maar is dat veilig? Wie heeft ervaring?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Als je een net van goede kwaliteit neemt, en dat secuur en stevig vastmaakt, mag je ervan uit gaan dat het veilig is voor je kat.
Wel krijgen we op de vogelopvang slachtoffers binnen die in zo'n net verstrikt zijn geraakt, al zal dat op die hoogte wellicht wel loslopen.
Zelf heb ik gekozen voor donkergroen gaas met mazen van 5 bij 10 cm.
Je kijkt er dwars doorheen: het geeft absoluut geen opgesloten gevoel.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie!
Voor een kat zou ik zeker geen net met grote gaten nemen, er bestaan gewoon netten voor, die op de site in mijn bron, mazen hebben van 3 bij 3 cm.

Hier kan je kat tenminste niet met z'n hoofd door waardoor je niet bang hoeft te zijn voor ophanging.

Hier 1 van de reviews over dat net:

"Hebben 2 balkons afgezet met deze netten. Zo goed als onzichtbaar vanaf buiten, zeer sterk en blijven mooi, sterk en goed. Hangen nu al een aantal jaren en nog altijd tevreden."

Zie de bron,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook jij hartelijk dank voor je antwoord, ben ik erg blij mee.