Hoe leer ik mijn hond (oud en kan plasje niet lang meer ophouden) op een hondentoilet binnen te plassen?

Het is met uitlaten niet meer bij te houden..
Dan liever op een wasbaar kleedje met plastic er onder of een 'hondentoilet' dan op mijn poreuze vloer

Maar hoe leer ik het haar? Tot nu toe deed ze het steeds op de vloer ipv kleedje

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Ik geef je weinig kans dat dat nog is aan te leren. De sluitspieren van mens en hond worden vanuit de hersenen bestuurt. Als ze zelf haar plas niet meer kan ophouden op oudere leeftijd, hangt dat ook samen met de aftakeling van de hersenen en zal ook de mogelijkheid om nieuw gedrag aan te leren nihil zijn.

Wat anders is het wanneer het laten lopen van urine wordt veroorzaakt door een lichamelijk defect. Op oudere leeftijd is het echter meestal en/en, zodat een nieuwe zindelijkheidstraining bijna uitgesloten kan worden.

Natuurlijk kan je proberen haar zelf iedere keer op een hondentoilet te zetten zodat je niet telkens naar buiten hoeft, maar uit zichzelf zal ze er niet voor kiezen de door jou gewenste plek te gebruiken.
Ivana
10 jaar geleden
Een hond is op alle leeftijden leerbaar, alleen zal het op oudere leeftijd wat langer duren. Dat leer je aan net als je een pup leert om buiten te plassen: zodra ze aanzet om te gaan plassen: hard NEE zeggen, optillen en op de bestemde plek neerzetten en prijzen.
Maar misschien is het handiger om een luierbroekje te gebruiken?
http://www.snuggease.nl
of welk merk dan ook.
Ben je al met haar naar de dierenarts geweest? Misschien dat deze haar beter kan helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, eerst dierenarts en als vastgesteld is dat het "de leeftijd" is, dan nog kun je proberen haar aan te leren op een bepaalde plek te plassen, als ze nu al iedere keer op dezelfde plek of op een paar plekken haar plas laat lopen, leg dan eens plastic neer met daarop oude kranten. Maak meerdere "plasplekken" zodat er keus is en ze niet op een natte plek hoeft te lopen waar al geplast is. Lukt dit allemaal echt niet, dan zou ik het met een luierbroekje proberen. Eén ding: wordt niet boos, dit is geen ondeugende actie... "Hard NEE zeggen" betekent NIET schreeuwen!! Eén ding: wordt niet boos, dit is geen ondeugende actie...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus! +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel!