hoe kan ik vuurwerk "blijdschap" bij mijn hond voorkomen tijdens oud en nieuw?

Beste mensen,
Mijn hond is niet bang voor vuurwerk. Integendeel hij vindt het heel erg leuk. Hij kwispelt en wilt er naar toe om te gaan kijken!
Het enige vervelende is dat hij de hele avond blaft, blaft en nog eens blaft. En hij rent door de kamer om te kijken waar het vandaan komt. Hij wilt alles zien! Het is echt een gekkenhuis. De "normale" middeltjes die bij de dierenspeciaalzaak te koop zijn helpen niet.
Weet iemand iets om mijn hond rustig te krijgen. Hij is echt zo gek als een deur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Negeren helpt niet!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Geef je hond Bach rescue spray, of druppels. Je kunt dit mengen met het voer. In de meeste gevallen werkt dit prima. Als het mogelijk is een paar dagen van te voren beginnen, maar bij acute klachten werkt het ook.

Toegevoegd na 19 uur:
Bach rescue is te koop bij de drogisterij. Het helpt bij mens en dier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hoef je niet te voorkomen. Je moet hem alleen goed vasthouden.
Ik had een jachthond die zo verrukt was van vuurwerk en harde knallen, dat hij mee naar buiten wilde. Goed, zonder lijn want hij was toch niet bang.
Ik schrok me wezenloos toen hij aanstalten maakte om de rotjes te apporteren. Ik kon hem nog net tegenhouden.
Dat was het enige moment in het jaar dat hij aangelijnd was.

Wees blij dat je hond niet bang is, voor een jachthond is het gewenst als ze harde knallen kunnen verdragen zonder schrik. Dit is ook gewenst voor politiehonden.
Een heleboel hondenbezitters zouden zo'n hond graag hebben,
Gewoon gelukkig zijn en het zo laten.

Toegevoegd na 15 uur:
Als hij zoveel blaft heeft dat met opwinding te maken. Dat geldt waarschijnlijk het hele jaar door. Leer hem wat rustiger te zijn. Blaffen is niet nodig als hij op andere wijze zijn energie kwijt kan. Als je hem het overbodige blaffen door het jaar afleert, kan je hem met oud en nieuw mee naar buiten nemen, zorgen dat niemand rotjes tussen zijn poten gooit en hem laten genieten van het feest dat 'vuurwerk' heet.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blij zijn met een hond die alles bij elkaar blaft is niemand. Je hond tijdens oud en nieuw mee naar buiten nemen is ernstig onverstandig. Daarbij kan de eigenaar wel zeggen dat de hond niet bang is, maar kwispelen zegt niets over de gemoedstoestand van een hond en blaffen kan ook een uiting van angst zijn. Als de eigenaar wil weten of het echt blijdschap is dan zou er een professional naar moeten kijken. Daar kunnen wij met ons advies niet zomaar van uit gaan.
Ivana
10 jaar geleden
Ik neem aan dat ze haar hond kent en weet wanneer hij blij, opgewonden of angstig is. Als in een vraag met zoveel overtuiging gezegd wordt dat hij blij is, neem ik dat aan. En de hond mee naar buiten nemen tijdens vuurwerk, ik zie niet in waarom dat onverstandig is. Ik heb dat 12 jaar lang gedaan met de vorige hond, die genoot ervan. Met deze hond zou ik het niet in mijn hoofd halen.
Ik zou net zo te werk gaan als bij een bange hond. Begin in augustus met een vuurwerkcd op zacht, geen reactie is beloning, steeds harder tot in december geluid hard nog steeds geen reactie is beloning. Tijdens oud en nieuw geeft je iets voor 12 hersenwerk waar hij een half uurtje zoet mee is en je hebt geen last meer van hem.