Jonge visjes hebben een geweldige eetlust, ruimschoots infusoriën in de bak gieten. Bij gebrek aan infusoriën kan men voeren met droog eipoeder, dat over de oppervlakte wordt uitgestrooid. Na korte tijd zullen de visjes groot genoeg zijn om pasgeboren Artemia of microaaltjes te eten. Daarna komen de Daphnia's (watervlooien) aan de beurt. Deze info is voor vrijwel alle eierleggende vissen bruikbaar, want ook die soorten, die zorg dragen voor hun broed , zijn niet in staat de jongen het nodige voedsel te verschaffen.Voor eierlevendbarende visjes zijn infusoriën geen levensvoorwaarde, kunnen vrijwel direct pasgeboren Artemia en de fijner verdeelde soorten droog visvoer eten. De jonge visjes moeten als het ware in het voedsel zwemmen. Succes...

Toegevoegd na 14 minuten:
De eitjes van de Artemia kan men in doosjes kopen, droog bewaard blijven ze jaren goed.
Deze eieren worden in een dunne laag op het oppervlak van een grote, platte schaal met water gestrooid, waarin wat keukenzout is opgelost ( een theelepel op een liter water is voldoende ). Twee tot drie dagen later komen de eieren uit en de jonge Artemialarven kunnen in een netje worden gevangen en moeten onder de kraan worden schoongespoeld, eer zij aan de jonge vissen worden gegeven. Hoe warmer het water in de schaal hoe sneller ze uitkomen. U dient die kweek eigenlijk al vandaag op te zetten, want de visjes zijn al 4 dagen oud.
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus van mij.
lijkt mij dat je wel een zuurstofblazertje in de kraamkamer kunt gebruiken als ze in het voer zwemmen.
Z512099
10 jaar geleden
Absoluut.