Hoelang duurt de behandeling van Cavia met luizen en wat nog meer te doen?

Wij zijn erachter gekomen dat onze Cavia luizen heeft, nu hebben we hem behandeld met Anti-Parasieten spul en dat helpt goed.

Nu onze vraag, hoelang gaat deze behandeling duren (dus wanneer de luizen weg zijn) en wat kunnen we er nog meer tegen doen?

Alvast bedankt,
Lisa.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

De werkzame stof die u tegen luizen hebt toegediend is waarschijnlijk Selamectine. Na 3 weken moet dit herhaald worden en meestal daarna nog eens. Dat komt omdat die eitjes na 3 weken uitkomen. Best is ook de andere cavia te behandelen. De neten of eitjes die wit tot lichtoranje zijn kunt u proberen weg te halen met een fijn luizenkammetje. De verblijfplaats moet u goed reinigen alsook de drink- en voerbakjes. De bodembekking (hooi e.d.) moet u weggooien. Dus alles zo clean mogelijk maken. Succes toegewenst.
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Selamectine wordt door middel van een pipetje in de nek toegediend. Opnieuw behandelen na 3 weken. Een enkele keer is een derde behandeling nodig.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat hadden we al meegekregen bij de dierenwinkel, kunnen we in die drie weken hem niet plaatsen bij onze andere Cavia i.v.m dat hij ook vlooien krijgt!?
Poet
10 jaar geleden
Nee want in die drie weken komen de neten uit op de besmette cavia. Bij de 2e behandeling gaan die ook dood. Maar als je ze bij elkaar zet kunnen ze in de tussentijd overlopen. Wat je wel kunt doen is bij elkaar zetten en de 2e behandeling op beide cavias toepassen. Dan pak je immers de overlopers ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke hartstikke bedankt!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke hartstikke bedankt!!