Waarom miauwt mijn puberkat zo als wij s'avonds naar bed gaan?

Weer eem vraag over mijn Brinta-kat. Als wij naar bed gaan begint ze vreselijk te miauwen en aan de slaapkamerdeur te krabben. (s'nachts mogen ze niet in de slaapkamer) Net alsof ze heel graag naar binnen wil. Als ik dan opsta en in de kamer ga zitten is ze vreselijk aanhankelijk. Ze heeft nu net zelfs over het toetsenbord gekroeld. Mijn andere kat DIto heeft dit soort kuren niet. Wat is er met Brinta aan de hand en kan ik er wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

je kat heeft jou uitstekend getraind! :)
als hij gaat mauwen sta je op en ga je bij hem zitten.
waarom zou hij stoppen met dit gedrag, het levert hem op wat hij wil; aandacht.
uiteraard is de enige oplossing hem straal negeren.
realiseer je wel dat hij het in eerste instantie niet zal willen geloven dat het niet meer werkt, en dus nog een tandje harder en langer zal gaan mauwen.
het is zaak consequent te blijven.
als je maar 1 enkele keer toegeeft, heb je hem geleerd dat de aanhouder wint, en dat wil je niet.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is gewoon roepen om aandacht.
Je kan het het beste gewoon negeren en zeker niet belonen door juist aandacht te geven.
Mocht je kat eerst wel in de slaapkamer?
Als je even stug volhoud stop je kat er vanzelf weer mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt dat ze in de nacht niet op de slaapkamer mogen. Mogen ze dit overdag wel? Een kat is een gewoonte beest hiermee wil ik zeggen als ze gewend is dat ze op de slaapkamer mag overdag gaat ze dat in de nacht ook willen. Ze wil dan namelijk bij haar baasje zijn. Ik zou er een gewoonte van maken van ze niet in de slaapkamer te laten. Dan gaat dit op de kortste keren voorbij zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar +1