Ja! Wangzakeekhoorns kun je als huisdier houden, ook is het niet illegaal. Bedenk wel dat eekhoorns veel ruimte nodig hebben, dus een grote kooi is een must. Waar je ze kunt vinden, weet ik ook niet. Ga eens informeren bij bijvoorbeeld Pets Place! Hoop met dit korte antwoord je toch een beetje geholpen te hebben...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, ze mogen als huisdier gehouden worden en je kunt ze in elke serieuze dierenwinkel vinden.
Ter informatie vond ik dit nog:
Wij hebben er zo ene gehad... Ze zijn inderdaad tam te krijgen maar of je de diertjes ermee een plezier doet ben ik nog zo zeker niet... Dit zijn in feite echt geen huisdieren maar horen thuis in het wild... genieten van hun vrijheid... En ik vind wel dat je dat merkt aan die diertjes... Wij hadden mannetjes en ze hadden de kooi zoals voorgeschreven en ze konden vrij rondlopen in de living als we thuis waren, mochten op onze schouders, mochten klimmen en ravotten... Maar toch waren die diertjes niet gelukkig...
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden
Per april wordt de positieflijst voor zoogdieren ingevoerd. Daarop staan alle dieren vermeld die als huisdier gehouden mogen worden. Sommige andere dieren mogen alleen gehouden worden onder bepaalde voorwaarden (deze voorwaarden zijn nu nog niet bekend). Voor zover ik het kan bekijken staat deze wangzakeekhoorn niet op de positieflijst. Dat een dier daar niet op voorkomt is niet voor niets, deze dieren zijn dan niet geschikt gebleken om als huisdier te houden. Er is te weinig kennis om deze dieren dan te geven wat ze nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je zou eens kunnen vragen bij www.zoo-logisch.nl
ze staan idd niet op de positieflijst die er misschien komen gaat (nog niks zeker) dus als je ze echt wil moet je opschieten.

p.s als je ook tegen de postieflijst bent of toch wat meer over wil weten over die lijst ga dan even naar onderstaande site
http://www.huisdieren.nu/over-pvh/tegen-positieflijst/