Weet iemand nog een huisdier die niet iedereen heeft?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik ken bijv. iemand die een krab als huisdier heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm... Als niet veel mensen een bepaald dier houden, zou dat er wel eens mee te maken kunnen hebben dat het moeilijk te verzorgen is. Wat wil je eigenlijk, een huisdier of een origineel accesoire?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hadden een kreeft maar die is op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*een huisdier dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En een krab hoort in de zee, zeg die iemand dat maar ;-)

Antwoorden (42)

een mini varkentje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gerbril..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, er zijn veel mogelijkheden. Exotische dieren bijvoorbeeld. Het is zelfs legaal om een wasbeertje thuis te hebben, of een civetkat. Juist omdat het minder gebruikelijke huisdieren zijn, moet je er wel rekening mee houden dat het lastig is om juiste voeding en juiste verzorgingsadviezen te krijgen. Daarnaast zullen veel mensen het zielig vinden dat je zo'n diertje als huisdier hebt, ook al is het legaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die zijn er.
Ik ken iemand die heeft een kip als huisdier.
En die kip wordt ook uitgelaten , net een hond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik nam mijn kippies ook overal mee naar toe :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Namens de kip bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb ik ook in de diepvries maar hoef ik niet uit te laten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kippen gaan soms met mij het bos in, lekker scharrelen. Ze willen bij me in de buurt blijven. Een kipje raakte een keer in paniek toen ze me uit het oog verloor. Toen ze me weer zag kwam ze keihard naar me toerennen. Superleuke huisdieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heej MarieAnne. Ze komen maar al te graag vanzelf met me mee want ze weten dat er in het bos van allerlei lekkers te halen valt, wormpjes, vliegjes en soms zelfs een kikker. Maar instinctief weten ze dat er veel gevaar schuilt in een bos, daarom blijven ze graag bij de grootste en de sterkste. En dat ben ik dan!
Verder krijg ik niet de indruk dat je een kip veel kan leren. Maar ze zijn wel heel vriendelijk, gezellig en grappig.
Ik denk dat, bij de keuze voor een huisdier, de motivatie niet alleen moet zijn, dat het een niet veel voorkomend dier is, dat niet iedereen heeft. Je moet veel bewuster voor een huisdier kiezen en anders helemaal niet.

Elk dier heeft zijn specifieke eigenschappen, die in je woonomgeving/ gezin moeten passen. Tevens heeft elk dier ook een specifieke verzorging nodig. Dat moet jij wel kunnen bieden dan, anders wordt het geen succes.

Denk eerst eens goed na, voordat je aan een huisdier gaat beginnen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die van mij heette geen fred, maar sjaak.
Ik neem aan dat je een fret bedoeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig dat je "bedoeld" met een ''d'' schrijft bij deze reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha. Scherp :)
Ik ken iemand die een "kansarm" konijn heeft opgenomen. Het beestje had maar 1 oog, had geen oren en had maar 3 pootjes, verder best een levenslustig beestje, maar niet een dier dat iemand die een konijn wil kopen in huis zou halen, omdat het "niet schattig" is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit een prachtig antwoord. dikke plus!!
wandelende takken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van een Savanna kat.
Die hebben niet zo veel mensen, maar waarschijnlijk omdat ze heeeel duur zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een mooi beest!!+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mannetje f5 generatie 2000 euro tjing tjing kassa.
Je schoonmoeder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een koe. Het klinkt misschien vreemd, maar het is echt een huisdier.

Of neem een eend of een gans.

Vogelspin.
Wandelende tak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koeien zijn kuddedieren, dus dan moet je er een stuk of wat nemen :-)
Eenden zijn ook blijer in een toompje en ganzen het liefst in een grote groep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard. Maar het zal voor de meeste dieren gelden dat het een goed plan is om er soortgenoten bij te plaatsen.
Of het nu honden, katten, vogels of wat dan ook zijn.
Chinchilla!
Geweldig aaibaar dier, met de voordelen van kleine knaagdieren (in een kooi) en van een kat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal jaar geleden was het een rage om chinchilla's te hebben. Totdat de rage over was en ze massaal gedumpt werden :S
Een vogelspin! Ik zag vorige week dat je die gewoon bij de dierenspeciaalzaak kunt kopen, kosten 30 euro. Brr....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een krolse kat wordt niet door iedereen gewaardeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een bedwants vooral als je van goed contact houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ouders hadden in de oorlog stiekem een varkren onder de tafel.
Dat mocht niet van de duitsers maar mijn moeder wilde hem niet afgeven dus dan maar zo.
Hij was zelfs zindelijk gemaakt maar het is wel slecht met hem afgelopen, ze zijn verraden door een NSB-er en hij moest hals over kop geslacht worden.
Maar volgens mijn ouders was het het leukste dier wat ze ooit in huis hebben gehad.

Toegevoegd na 53 minuten:
vakren=varken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kom je een beetje in de buurt van terrariumdieren. Slangen, leguanen, varanen, schildpadden, baardagamen.

Een landschildpad bijv. is erg mensvriendelijk. Wandelt lekker door de tuin, in je vijver enz. Baardagamen zijn erg leuke dieren, ook goed tam te maken. Slangen, ook leuk als je ervan houdt.

Vogels, leuke vogels om tam te maken: verschillende soorten parkieten, grasparkiet, valkparkiet noem maar op.
Moet je ze niet in de winkel kopen maar bij een kweker ivm de leeftijd. Hoe jonger hoe beter voor het tam maken.

Een Vlaamse reus, heel groot konijn erg leuk.

Er zijn er genoeg, maar ze hebben allemaal een individuele verzorging nodig, end at is wel belangrijk om op te letten of je er de tijd, moeite en geld voor over hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Weet iemand nog een huisdier
die niet iedereen heeft?"

Een leuke- en tamme krokodil of zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HUIS dier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je ook gezellig mee wandelen, hahaha.
een madagaskar kakkerlak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zuid afrikaanse wiri wiri vogel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Driekleurige gifkikker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mossel? die heb ik als kind eens gehad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
degoe, alpaca, stinkdier, wasbeer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tamme rat!
De meeste mensen griezelen er van maar je kunt ze ontzettend goed tam maken en ze houden zichzelf goed schoon.
Ik had er vroeger 1 die ging zelfs mee naar de kroeg in mijn nek, en toen ze zwanger was liep ze los en haalde overal spul vandaan om een nest te maken, mijn tas was geliefd voor de tampons en zakdoekjes ! ik kon zelfs het nestje uit het hok halen en ergens anders neerleggen, ze kwam dan af en toe even kijken en ging dan weer lekker door de kamer lopen
Degoe zag ik ook al, zijn ook grappige beestjes, ook tam te maken.Of kijk gewoon is naar een hondenras wat niet iedereen heeft of wat niet echt bekent is. Ik vind bijvoorbeeld de Ierse Setter heel mooi, en die zie je ook weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken iemand die een Krokodil heeft. Een ander Piranha's en weer een ander slangen.

Zelf ben ik nooit verder gekomen dan een Sint Bernard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben zelf garnalen, en vind dat persoonlijk leuker en interessannter dan vissen. Een bekende van mij heeft een stinkdier als huisdier.

Toegevoegd na 2 minuten:
oh ja, en mijn vriend heeft piranha's gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sphinx

Een hele mooie kale kat. Lief en helemaal niet kattig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
levende spons
sssslang (ook heel handig in het onderhoud)
vleesetende plant
haring

Toegevoegd na 6 minuten:
wat ook kan is dat je een gewoon huisdier neemt dat je vervolgens de meest waanzinnig coole trucjes leert > ik had bijvoorbeeld een goudvis (sopje) die ik lokte met voer; op die manier leerde ik hem om in loopings te zwemmen. Honden kun je soms leren rekenen (wel goed opletten welk ras het slimste is), of een vogel laten dansen. Dat laatste doe je vooral met het opzetten van goeie muziek > voeren als hij gaat headbangen/waggelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een feestbeest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond (want ik heb er geen en ik ken wel meer mensen die er geen hebben).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt wel een beetje een fors aquarium nodig, maar je zou eens na kunnen denken over het aanschaffen van een potvis als huisgenoot. Ik ken niemand die er één heeft....
14 jaar geleden
Zeepaardje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vogelbekdier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn neefje heeft een vogelspin en 3 schorpioenen die licht geven onder black light ...... In het verleden had hij ook een miljoenenpoot....

Tja je moet het maar leuk vinden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mini skunky, ( alias zwart-wit lief harig mormel, waar ik heel veel van oud)
ik heb er 5 in de aanbieding :-) over een week of 5, zie foto 2

Toegevoegd na 55 seconden:
waar ik heel veel van houd dus :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regenwormen.
Ze zijn niet moeilijk te verzorgen en kunnen groot worden. Mocht je ze willen hebben, heb je ook alvast een bron met tips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had vroeger een geitje die ik overal mee naartoe nam.
En die was 10000x leuker dan een hondje
Alleen kijken mensen wel een beetje vreemd als je voorbij loopt met een geit.
Maar daar gaf ik niks om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou ook van geiten, heerlijk eigenwijs. +
Een leuke- en tamme neushoorn,
die spontaan op je af komt stormen als je thuis komt...