Wat te doen als mijn kat een bultje boven haar oog heeft?

Sinds een paar maanden heeft m'n kitten (8maanden) last van een bultje boven haar oog. En ze heeft het exact zelfde bultje boven haar ander oog (wel iets kleiner).

De grote verschilt soms, soms wordt het groter en soms wordt het kleiner.
Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan. Ze vondt het raar en gaf een spuitje tegen ontsteking en een zalfje mee. Ik schrok wel toen ik moest afrekenen omdat 35€ voor een spuitje en een klein zalfje wel veel is..

Ik moest de zalf op haar ogen doen (3x daags). Ze vondt het totaal niet leuk en na een week zagen we nog geen verbetering dus zijn we er maar mee gestopt.

De bulten aan beide ogen zitten er nu nog steeds en ik heb geen zin om bij de DA weer 35€ te betalen voor iets dat ik weet dat niet werkt..

Toegevoegd na 42 seconden:
Sommige zeggen dat dit door de wind komt door buiten te zitten??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.ksd-rotterdam.nl/vrij.cfm?Id=45
Anne-Marie Verbrugge is een katten oogspecialist.
http://www.voorjaarsdagen.org/index.php?option=com_content&view=article&id=350:2013-prelim-am-verbruggen&catid=6
Ik kan de 100 foto's niet vinden, zal verder voor je zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
€ 35,00 valt nog mee. Dierenartsen kunnen behoorlijk rekenen. Wij noemen onze kat Kwibus af en toe Goudfazant, na een paar bezoeken aan de oogarts wegens een oogslijmvliesontsteking.
Rieneke1
10 jaar geleden
Het lijkt iets kaler? Krabt de kat er wel eens aan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie haar er nooit aan krabben... Ook heb ik niet de indruk dat ze er last van heeft. Ze knippert haar ogen normaal en de ogen tranen niet enz...
Poet
10 jaar geleden
http://www.peteducation.com/article.cfm?c=1+2141&aid=202

Antwoorden (3)

Terug naar de dierenarts. Kan een ontsteking zijn die hardnekkig is.
Een kat kost nu eenmaal geld. Eventueel kan je kijken voor een verzekering als er vaker zulke dingen gebeuren. Wel even kijken of je dan niet duurder uit bent!

Toegevoegd na 18 minuten:
Helemaal als het een kitten betreft terug naar de dierenarts! Ik neem aan dat de kosten van eventuele dierenarts kosten zijn overwogen voor aanschaf van de kat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ieder bultje, zoals hier aan de eogen, dient de dierenarts te onderzoeken. Iedere tumor (bobbel) is het onderzoeken waard is. Immers iedere tumor begint klein!Ook van kwaadaardige tumoren heeft uw kat aanvankelijk geen last.Als het last gaat geven is het vaak al te laat om in te grijpen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het bobbeltje op de website (zie bron) lijkt verdacht veel op het bobbeltje van uw kleine katje. Zoals Puckjee ook al schrijft: een dierenarts is prijzig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik het goed begrijp heeft mijn kat nu 80% kans dat ze kanker heeft aan haar ogen? (kwaadaardig tumor) Staat op de site
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok ='(
Ben echt verontrust nu =(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kwaadaardige tumor kan nu weer eens groter en dan weer eens kleiner worden? Dat vraag ik me dus af.
Rieneke1
10 jaar geleden
Gregory, bij een kat van die leeftijd, met een bultje boven beide ogen, zou ik niet direct beducht zijn voor kanker.
Mijn gedachten gaan eerder uit naar een allergische reactie, ook omdat ze groter en weer kleiner worden.
Het is echter wel iets wat je uit moet laten zoeken, dus toch weer terug naar de dierenarts vrees ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje, Rieneke. Ben er nu veel meer gerust in :)
Het zou kunnen dat je kat reageert op een irriterende stof in huis. Mogelijk is je kat allergisch voor stof of zijn er planten in huis waar ze niet tegen kan. Bij mijn kat wordt het randje boven zijn ogen af en toe wat dik. Dit gebeurt bijv. als ik hem een druppeltje in zijn nek heb gegeven tegen de vlooien. Het is dan wel weer vrij snel weg. Toen ik nog citroengeraniums had, had hij veel vaker last van dikke ogen. Het jeukte toen ook. Na overleg met de dierenarts heb ik die planten snel weg gedaan. Ze zijn giftig! Foutje.