Het paard dat tot nu toe het alleroudst geworden is was Old Billy. Hij werd 62 jaar. Hij werkte als trekpaard voor schepen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan IS die dus niet meer, hij WAS.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Een dood peerd, is geen peerd"!!
[Het bericht is uit 2009 [24/11], recenter is niet te vinden.]

De toen 51-jarige pony Scribbels was misschien de oudste nog levende pony ter wereld, zou nu dus 55 jaar zijn.

Gezegd moet worden dat deze pony, als hij nog leeft, nog steeds niet het wereldrecord van oudste pony ooit gebroken zou hebben. Dit record staat op naam van Sugar Puff. Deze pony overleed in 2007 op 56 jarige leeftijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Een pony is geen paard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo is dat... maar hij leeft wel...
en de bron is nota bene : http://horses.nl/algemeen/51-jarige-scribbles-mogelijk-oudste-pony-ter-wereld/
In september 2013 is het vermeende oudste paard ter wereld, Shayne van 51, overleden in het Engelse Essex.
Hij was een kruising tussen een Iers trekpaard en een volbloed. Vermeend, omdat de geboortedatum was gebaseerd op de gegevens van de vorige eigenaar en kennelijk was dat niet geheel zeker.
Gegevens over de leeftijd van een nog levend oudste paard ter wereld kan ik op dit moment niet vinden.
Als ik meer info heb zal ik dat vermelden.
http://www.horsus.nl/?p=nieuws&i=12551-oudste-paard-ter-wereld-51-ingeslapen