Mag je een makaak als huisdier houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
dat is een wild dier, dat wil je toch niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zielig.....

Antwoorden (2)

Nee, je mag in Nederland geen makaken als huisdier houden, ze kunnen ook besmet zijn met het voor de mens gevaarlijke herpes-b virus.

Toegevoegd na 28 minuten:
Een makaak kan bovendien erg agressief tegenover de mens zijn, is dus sterk af te raden, niet in huis halen...
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden
Z512099
10 jaar geleden
Zou heel graag weten waarom die min, dat zou ik waardevol vinden.
voorlopig staan ze niet op de verboden lijst:Stichting AAP wil het al langere tijd, maar nu heeft het ministerie van Economische Zaken in samenwerking met de Universiteit Wageningen een lijst opgesteld van verboden huisdieren. Het gaat hierbij om dieren die gevaar opbrengen voor de mensen (denk bijvoorbeeld aan erg agressieve dieren, of dieren die ziektes overbrengen) of dieren die erg moeilijk te houden zijn, omdat er bijvoorbeeld speciale eisen zijn voor de huisvesting of het voedsel van deze dieren. Het gaat dan ook om de zogenaamde "exotische huisdieren".
De lijst met verboden dieren vind je in bijgaande bron:(te lang om hier weer te geven):http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/dier-en-natuur/116278-verboden-huisdieren-vanaf-2014.html
fremar