Vrienden van mij hebben een chiwawa ik wil er ook graag 1 maar wat houdt de verzorging juist in ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Rieneke1
10 jaar geleden
http://www.licg.nl/dh/dieren/zoogdieren/hond-hondenrassen/hond/chihuahua.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reken op heel veel kosten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit een hond nemen, alleen omdat je vrienden er een hebben.
Het is een relatie die je aangaat voor de rest van zn leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan m inderdaad niet ff "weg doen" als je ziek bent of uit wil etc. 24/7 zit je er aan vast. En dat moet je echt willen. Wezen stappen en laat naar bed is toch vroeg op om met de hond te lopen.

Het beste antwoord

De langharige hondjes moeten gewoon geborsteld en gekamd worden, terwijl de kortharigehondjes zo nu en dan met een rubberen borsteltje geborsteld moeten worden. Druppel de ogen regelmatig om traansrrepen tegen te gaan en kijk de tanden regelmatig na op tandsteen, waarbij u bij jonge diertjes in de gaten houdt of tijdens het wisselen alles volgens plan verloopt. Houd de nageltjes kort.

Toegevoegd na 5 minuten:
Correctie: Het zijn traanstrepen i.p.v. traansrrepen.

Toegevoegd na 11 uur:
Foto lukt misschien...
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

eten geven, uitlaten, liefhebben, van alles aanleren, naar de huisarts ermee,kapper,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huisarts?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dierenarts **
Voed ze net zo op als een grote hond. Te vaak worden kleine hondjes als mensenbaby's behandeld. Hij heeft vier poten om op te staan. Optillen uit angst is uit den boze.
Koop eerst een paar goede boeken, want eenmaal aangeleerde foute gedragingen zijn moeilijk weer uit te trainen.

Verder de normale hygiënische zaken als borstelen en schoonhouden van ogen en tanden enz. Dierenartsbezoek voor de normale inentingen en ontwormkuren horen er vanzelfsprekend bij. Goed voer (niet van de supermarkt) is zeer wenselijk.

Een hond kost je per dag minimaal 2 uur aan verzorging en aandacht, waarbij de aandacht op honds niveau moet worden gegeven.
Ivana