vrienden van mij hebben kruipers ziekte onder hun vogels. kan dit overgaan op mijn hondje als ik op bezoek ga?

kruipersziekte heet ook wel polyoma virus . of franse rui. en hoe zit het met kwartels . kunnen die dat ook krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Kwartels zijn ook vogels en aangezien polyomavirus heerst bij uw vrienden hun vogels, zou ik toch opletten. Het virus is besmettelijk en er bestaan geen medicijnen voor. Voor uw hondje geen gevaar. Vond dit op trigenio.be. Is niet zoveel informatie over. Polyomavirus bestaat ook bij mensen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Hebt u zelf vogels? Uw vrienden zouden besmet verenstof op hun kleding kunnen meebrengen op bezoek. Enige voorzichtigheid is toch geboden.
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
duidelijk antwoord en fijn dat er een web siet bij staat. hier kan ik iets mee.