Het kan zijn dat de cavia gewoon even zin heeft om te chillen. Die van mij doen dat wel eens.

Een cavia die schrikt, zal over het algemeen wegrennen en ergens onder gaan zitten. Dat is behoorlijk hard in hun instinct geprogrammeerd.

Wel heb ik cavia's zich tegen de grond zien drukken als er geen schuilmogelijkheid was. Heel stressvol voor de cavia, hij moet in zijn hok dan ook altijd een huisje of bruggetje hebben waar hij zich onder kan verschuilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook niet leuk om te zien. Ik heb het o.a. gezien bij mijn zeugje, dat ik behoorlijk getraumatiseerd heb binnengekregen. Toen bracht ze al haar tijd door in haar huisje, vluchtend naar haar huisje of van pure angst verstijfd tegen de grond. Gelukkig begint ze inmiddels al behoorlijk praatjes te krijgen! In het begin was ze zo bang dat ze zelfs geen geluid durfde te maken, heel onkarakteristiek. Inmiddels heeft ze haar groeiachterstand ingehaald en hebben we haar succesvol gekoppeld aan één van de beertjes (uiteraard eerst gecastreerd), ze lijkt aardig van hem af te kijken hoe een leuk cavialeven eruit ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed van je dat je ook dieren uit de opvang haalt! Mijn drie beertjes komen daar ook vandaan, het zeugje heb ik bij een ex-collega vandaan gehaald, nadat die collega (zonder enige schaamte) vertelde hoe slecht ze het had. Al gebruikte hij daar natuurlijk andere woorden voor. Gevalletje 'de kinderen willen een hond, maar ze moeten eerst maar eens proberen of ze voor twee cavia's kunnen zorgen'. Want blijkbaar maakt het niet uit als kleine dieren verwaarloosd worden. Voor haar zusje/vriendinnetje kwam ik te laat, die was na weken ziekte zonder ooit een dierenarts gezien te hebben 'ineens dood'.
Dat doel alleen vrouwtjes (zeugjes). Dat is een teken dat ze gedekt willen worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, dan willen mijn drie beertjes ook regelmatig gedekt worden! Toegegeven over één van de drie hebben we wel eens wat twijfels over zijn geaardheid, maar toch.
denk dat ze zich afkoelen dan