Waarom rolt mijn kat in de kattenbak?

Dit doet hij alleen als het net is schoongemaakt. Als hij hoort dat ik het aan het schoonmaken ben dan blijft ie wachten totdat ik de balkondeur voor hem open doe. Daarna rent ie gelijk zijn bak in om lekker te liggen rollen.
Vindt hij het gewoon leuk of is dat zijn manier van territorium afbakenen? Hij is wel de enige kat thuis dus ik vraag me af voor wie hij dat laatste zou doen. Vind het ook wel grappig om te zien (gelukkig rolt ie niet in zijn poep want dan was het een ander verhaal, haha).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
Rieneke1
10 jaar geleden
Geurmarkeringen aanbrengen doen katten niet alleen voor andere katten, maar ook voor zichzelf, voor een veilig thuisgevoel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ahaa, dan zal het vast aan dit liggen. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En natuurlijk vindt hij het ook fijn te rollen in een schone kattenbak.

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat je de bak omspoelt met een scheutje chloor?
Katten vinden deze lucht helemaal geweldig, en wentelen zich er graag in.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga 1x per week zwemmen en als ik dan thuiskom en ga zitten springt m'n kat gelijk boven op me en gaat meteen heel wild kopjes geven tegen me haar en neemt hij plukken in z'n bek en bijt erin,hij wordt dan ook een beetje wild en gromt erbij.
Dat is dus door die chloorlucht!
Hij is dan ook heel aanhalig alsof hij er een beetje opgewonden van wordt.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Die van mij gaat er eerst lekker een tijdje in liggen slapen als de bak net verschoond is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Rieneke1 Nee ik verschoon het nooit met chloor. Ik gebruik kattenbakzakjes en stop kranten onderin het bakkie en verwissel die steeds.
@HeerVoldemort Grappig mijne doet dat ook af en toe :D