Passen de dieren hun aan aan de temperatuursverandering ?

een dier dat buiten leeft zowel zomer als winter, ik heb het niet over paarden en koeien die een wintervacht krijgen.
Maar honden die altijd buiten leven met beschutting natuurlijk, kunnen deze tegen de vriestemperaturen gedurende heel de winter.
aangezien hun lichaam zich toch aanpast aan de geleidelijke daling van de temperatuur of moeten zij bij echt koud weer toch naar een warmer oord ?

(Honden die binnen leven kan je nu moeilijk dag in dag uit buiten zetten dat kan niet. )

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hond moet je so-wie-so niet buiten zetten 'dag-in-dag-uit'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel honden leven buiten. dat zie je echt overal vooral op boerderij, waakhonden, honden in een ren.. enz
ook honden die binnen leven in een veranda of magazijn zie je ook wel eens. de vraag is eerder hoe het lichaam er op reageert.
deze vraag komt voort uit een discussie , omdat we er niet uit geraken niet om feiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goos,als we hier op gv alle taalfouten onder de loep gaan leggen, blijft er van deze site niets over. Het wemelt hier van de taalfouten, dus ik zou zeggen: wen er maar aan, hoe tenenkrommend die fouten vaak ook zijn.

Antwoorden (2)

Honden krijgen ook een wintervacht, net als katten. Dat merk je vooral als ze tegen de zomer heel veel haar verliezen. Waakhonden bleven vroeger buiten, maar een hok als bescherming tegen te veel kou of regen is toch wel goed
10 jaar geleden
Via de hypothalamus en de schildklier wordt de stofwisseling opgeschroefd bij koude. Het verliezen en terugkomen van vachten is een jaarlijkse cyclus die door veranderende daglengte wordt aangestuurd. Melatonine speelt een belangrijke rol bij die langetermijnprocessen.