Is een verzekering voor huisdieren zinvol?

Wij hebben twee katten geadopteerd die uiteindelijk geopereerd moesten worden.
Totale kosten rond de 600 euro. Gelijk ook helemaal ingeënt enzo.
Kom ik er gister achter dat je huisdieren kunt verzekeren voor zorg.

Wie heeft hier ervaring mee en is het zinvol. Na deze operaties hebben we de meeste kosten wel gehad denk ik.

Toegevoegd na 31 seconden:
ziektekostenverzekering bedoel ik dus.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

het is moeilijk te zeggen of het zinvol is of niet.
je hebt katten die enorm lopen te kwakkelen, en waarbij de kosten de pan uitrijzen.
en zeker bij buitenkatten kan een ongeluk snel gebeuren.
ook dat kan met hoge kosten gepaard gaan.
aan de andere kant heb je katten die oud worden zonder ooit iets te mankeren.
als je maar 1 of 2 katten hebt, zou ik een verzekering bij dier en zorg aanraden.
als je zoals ik 5 katten hebt, dan is de maandelijkse premie niet op te hoesten.
daarom heb ik een poezenpot ingesteld.
daar gaat maandelijks een (wisselend) bedrag in, en dat loopt lekker op, dus ik ben voorbereid.
samengevat; als je geen verzekering neemt, zorg dan in ieder geval dat je in geval van nood iets achter de hand hebt.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Altijd goed om je dit af te vragen.
Als je een onverwachtse operatie zo zou kunenn betalen zonder dat je in de geldzorgen komt dan zou ik zeggen sluit hem niet af, maar als je in de geld zorgen zou komen bij iets onverwachts ( wat meestal zo is bij een operatie) dan is het misschien verstandig om je er in de verzekeringen te verdiepen.
Lees wel goed de regels want net als bij een verzekering voor ons is helaas niet alles gedekt en/of krijg je alleen korting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan de leeftijd van de katten. Daarnaast worden niet alle kosten gedekt. Dus mocht de kat een behandeling nodig hebben die niet vergoed wordt, dan moet je alsnog zelf dokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees eerst de kleine lettertjes wat men wel vergoed en wat niet. Tevens is het belangrijk om te weten wat je eigen riscico is en wat gaat het mij jaarlijks kosten aan verzekeringspremie.
En kijk ook even wat somige ingrepen kosten bij de dierenarts.
zo kun je kijken of het raadzaam is om een verzekering af te sluiten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak heb je met dit soort verzekeringen een best wel hoog eigen risico, zodat je reguliere dierenartsbezoek niet gedeclareerd kan worden. Voor de normale kwaaltjes bij je huisdier dus niet echt rendabel. De grotere operaties waar echt gesneden moet worden enzv enzv is een verzekering wel een uitkomst, maar ja je gaat er bij het in huis halen van een huisdier niet vanuit dat zoiets gaat gebeuren als je een gezond beesje koopt. Ik zou dus zeggen voor de huis tuin en keuken huisdieren niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het wel zinvol is maar je moet heel goed op letten wat je verzekering dekt, ik heb gewoon een potje en daar doe ik elke maand geld in, want wat ik nodig had was ineens niet meer verzekerd, dus heel goed opletten is mijn advies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is welke verzekering dan ook zinvol?
Je weet pas dat je verzekering zinvol is geweest als je schade hebt geleden. Dan ben je blij dat je verzekerd bent.
Over de voorwaarden heb je hierboven al genoeg zinnige antwoorden gehad.