zijn er ook kattencursussen?

Er zijn allerlei cursussen voor honden, maar is het niet mogelijk voor katten. Dit om je "huistijger" wat beter te leren begrijpen.

10 jaar geleden

Het beste antwoord

Jazeker zijn er cursussen voor katten!

Tinley verzorgt een opleiding kattengedragstherapie voor katten.
De eerste module: kattengedrag herkennen en begrijpen, kan prima als losse cursus worden gevolgd.

Verder geeft het kattengedragsadviesbureau meerdere lezingen, zo ga ik in dec. naar een lezing over conflictgedrag bij katten, en begin jan. naar een lezing over eetproblemen bij de kat.

Verder heb je de jaarlijkse Felcandag: meerdere lezingen over medische problemen bij de kat, en een over gedrag.

Veel plezier!
Rieneke1
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Net als bij de hond zijn er voor de kat ook leerzame cursussen.
Er zijn katten gedragscursussen om de kat beter te begrijpen. Je kunt ook veel uit boeken halen over katten. Boeken over het beter leren begrijpen van de lichaamstaal bij katten.

Op internet kan je ook een katten quizzen doen, waarmee je kennis kan verbreden. http://www.kattenbakkie.nl/kattenquiz/ heeft bijvoorbeeld 10 kennisvragen over de huiskat. Elke maand komen daar andere quizvragen in te staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Targettraining" voor honden kan voor katten ook werken. Kijk eens op youtube om wat inspiratie op te doen. Succes!