Welk groenvoer eet een geelbuikschildpad?

Ik heb een geelbuikschildpad (of een kruising met geelwang). Dit zijn groenten en planten die gegeven mogen worden:
waterpest, hoornblad, kleine vlotvaren, eendenkroos, weegbree, klaver, witloof, andijvie of Chinese kool, bladeren van paardebloemen, spinazie en duizendblad, andijvieblad, klein hoefblad, waterkers
Braziliaanse waternavel, Cabomba caroliana, braziliaanse waterpest
Fonteinkruid, Rotala macrandra, Vallisneria spiralis, Eichhornia crassipes
Waterlelie

Ik vind dit nogal beperkt. Veel waterplanten sterven in de winter af.
Welk groenvoer zou ook nog geschikt zijn? Andere groenten? Tuinplanten?
Geen twijfelgevallen aub.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bijna vergeten: Fruit mag uiteraard ook.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
andijvie, kool en spinazie zijn nu volop verkrijgbaar

Het beste antwoord

Lastige vraag, er zijn wel veel planten die je ze mag geven, maar of ze dit ook echt eten is nooit zeker.
De herkomst van dit soort waterschildpadden is erg vaag en er zijn inderdaad ook al kruisingen met andere ondersoorten.
Die hebben allemaal hun eigen eetgewoonten.
Zo zal de ene waterschildpad, vrijwel alle soorten groente en fruit eten, terwijl de ander het niet aanraakt.
Mogelijk heeft dit te maken met hun eerste weken na het uitkomen uit het ei.
de meeste soorten tuinplanten zijn niet wintergroen en de wel wintergroene hebben hard leerachtig blad, dat voor veel dieren ook nog eens giftig is.
Dat juist ter bescherming van de plant in de winter.
Je hebt zelf al een heel lijstje met eetbare planten opgenoemd, ( 23 soorten!)daar zit ruim voldoende afwisseling in.
Natuurlijk vallen er in de winter enkele uit, maar veel andere soorten die je opnoemt, zijn ook van de winter beschikbaar
Kies je voor groente, neem dan altijd wel biologische groente.
Mogelijk eten ze ook universeel voer voor vogels, daarin zitten, groente, bessen, eieren en insecten. zo is er ook diepvries grill, de meeste waterschildpadden eten ook vis.
Verder is het uit proberen wat ze willen eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze eten ook stukjes appel, tomaat of komkommer.

Toegevoegd na 4 minuten:
Daarnaast eten de schildpadden nog veel verschilende groenten zoals wortels, maar ook fruit zoals banaan, appel, pruimen enz. Maar geef ze geen sla, want daar krijgen ze diaree van!