welke vlooiendruppels zijn het beste voor mijn katten?

weet iemand wat een beetje betaalbare goeie vlooiendruppels zijn? liefst die ook gebruikt kunnen worden bij mijn kitten van 21wk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (6)

De Stronghold roze, is een spot on behandeling tegen vlooien en wormen ineen. Voor honden en katten.

De werkzame stof selamectine is een dermate veilig vlooienmiddel, dat het zonder problemen bij jonge dieren zoals kittens en pups gebruikt kan worden.

Selamectine mag gebruikt worden bij kittens en pups vanaf 6 weken oud. Vooral bij jonge dieren en in gezinnen met huisdieren en jonge kinderen werkt het ideaal. Met 1 pipet is uw huisdier beschermd tegen vlooien en wormen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is absoluut een goed middel, maar wel een van de duurdere.
Volgens de Dierenarts zijn nu de druppels van Advantage het best, de anderen zijn de vlooien resistent tegen!
Let op : bij mijn Dierenarts waren ze goedkoper dan bij de dierenwinkel..

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor kittens moet je even aan de dierenarts extra advies vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op zulke dingen als vlooiendruppels moet je naar mijn mening niet bezuinigen, dan ben je uiteindelijk én duurder uit en je loopt risico voor je dier. Veel middelen zijn ronduit slecht nl en al helemaal voor kittens, ze kunnen zelfs overlijden daaraan en niet iedere dierenwinkel zal dat weten of vertellen helaas. Dierenarts heeft ook bijv hulpmiddelen waarmee je precies dosis kunt bepalen en over vacht kunt verdelen als je een spray hebt, want dat vinden ze vaak niet fijn. En het is een misvatting dat dierenarts duurder is. Dit geldt ook voor anti worm middelen trouwens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw kitten is al groot genoeg voor de volwassen vlooiendruppels, mijn ervaring is dat alle druppels uit supermarkten e.d. niet werken. De enige druppels die wel goed zijn uit de dierenwinkel zijn van Bolfo Gold en verder alleen de druppels bij de dierenartsen. Dan zal de Advantage de goedkoopste zijn, ongeveer 20 euro voor 4 pipetten. De Seresto vlooien/tekenband is daar ook verkrijgbaar en werkt ook super, in tegenstelling tot alle andere vlooienbanden. De Seresto werkt 7 maanden. En let op, vaak is de dierenarts niet eens de duurste!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik adviseer Exil. Dat zijn druppels die in het eten moeten worden gedaan. Ooit had ik 5 volwassen katten en 7 kittens en ik deed elke 3 dagen 2 druppels in het etensbakje. Wél het hele jaar door. De kittens zijn allemaal ondergebracht maar worden door de nieuwe baasjes nog steeds met groot succes onderhouden door de nieuwe baasjes. Ik heb trouwens nooit vlooien op mijn katten en dit middel helpt om het zo te houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij gebruiken anti vlo en teek van Reico (Vital systeme), maar CD Vet heeft ook goed werkende. Ook de middelen van Eco style doen het hier goed. (De vlooien die er waren gingen zichtbaar dood.) We hebben een kat gehad die de gangbare chemische middelen niet goed verdroeg. Vandaar dat we op de alternatieve toer zijn gegaan. Ze zijn in aanschaf wat duurder, maar je doet er ook langer mee. Vergeet niet de omgeving (mandjes, tapijt e.d.) te behandelen.