Wat eten goudvissen in een tuinvijver?

Ik bedoel als ze niet bijgevoerd worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.1K

Het beste antwoord

In een vijver met maar weinig vissen hoef je niet of nauwelijks te voeren. Vooral kleine vissen zijn uitstekend in staat hun eigen kostje bij elkaar te scharrelen. Ze eten insecten en larven die van nature in de vijver leven.

Heb je veel vissen in je vijver of grotere exemplaren, let dan op het volgende:
-Begin pas met voeren bij een watertemperatuur van 8 graden of meer. Bij een lagere temperatuur is de stofwisseling van de (koudbloedige) vissen zo laag, dat ze geen voedsel nodig hebben.
-Voer niet te veel. Zorg dat de vissen het uitgestrooide voer binnen een paar minuten opeten. Voer dat niet gegeten wordt, vormt extra afval voor je vijver en een belasting voor het biologisch evenwicht.
-Voer zoveel mogelijk met levend voer, zoals watervlooien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zijn een paar vissen in een grote vijver.
Als ik voer strooi zie ik ze er nooit op afkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de informatie!

Andere antwoorden (2)

Goudvissen eten Alles!
Als ze niet bijgevoerd worden, knabbelen ze aan de waterplanten, grazen algen af, eten insecten (vliegen, muggen, muggenlarven), spinnen en wormen die in het water vallen. In de paartijd eten ze ook hun eigen eitjes op.
Z512099
10 jaar geleden
wij hebben goudvissen en koi in de vijver..en als wij geen voedsel geven eten hun ook algaanslag en dinge die in de vijver groeien.Maar buiten zonder bij te voeden..lijkt mij niet zo handig !