Welk goedkoop merk van kattenvoeding (droog) is even gezond als de merkproducten voor de kat?

Sinds we twee nieuwe katjes hebben en ze net in hun pubertijd zitten eten ze zeer veel :p De kattenbrokken zijn altijd direct op en dan moeten we weer een pak van 750g kopen voor 10€ (merkproduct).

Nuja we zoeken voor een oplossing. En momenteel gebruiken we het kattenvoer van het merk van de Carrefour (4€ voor 2kg). Nu is mijn vraag, zijn deze goedkope B-merken qua kwaliteit even goed als de duurdere A-merken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aanbiedingen zoeken!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier kun je de goede merken uitzoeken zonder granen.
Misschien zit er iets bij want ik weet niet welk merk je nu geeft. http://brokkenvergelijken.wordpress.com/katten/

Het beste antwoord

Ik zou uitkijken met goedkoop supermarktvoer, dat zou wel eens duurkoop kunnen zijn. Er zitten veel onnodige vulstoffen in, die de kat met dezelfde vaart weer uitpoept.
Bijgevolg zal hij van het goedkope voer veel meer eten (en schijten).
Dat nog los van onnodige stoffen als suiker en zout, geur- kleur- en smaakstoffen.

Voor een goede prijs/kwaliteitverhouding zou ik eens kijken naar Prins, of Techni-cal.

Verder zou je eens kunnen kijken of je katjes niet af en toe wat versvoer lusten, als aanvulling.
Bij de poelier kan je gemalen kippenkarkas halen, en hartjes.
Kost geen knoop.

Laat je ze tijdig castreren? Na castratie neemt de voedselbehoefte ook iets af.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel, ze zijn beide gesterilliseerd ja. Aan de leeftijd van 6 maanden (ze zijn er nu 7). Wat ik had gemerkt is dat m'n ene kat veel dikker is geworden, zeker een kilo (na de sterilisatie), maarja, dat was te verwachten hé ;) Prins en Techni-Cal zijn beide nederlandse merken, hier in België in de supermakt is het ofwel A-merken (10€ voor 750g) ofwel het B-merk (4€ voor 2kg).
Met de A-merken bedoel ik dan Science Plan enzo..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het eens uitgerekend en het maakt weinig tot niets uit in prijsverschil of je nu het a merk of b merk neemt omdat je van het a merk minder moet geven dan van het b merk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dieren worden niet dik van castratie/sterelisatie ze worden dik van voer. Als ze dik worden is minder voeren de oplossing.

Andere antwoorden (3)

Ikzelf ben altijd voor de aanbiedingen gegaan.
Maar zins 3jaar ben ik overgestapt op voer van Royal Canin en dat kost veel minder als je het uitrekent .
Is duur voer maar als je voor 750 gram 10,00 EUR betaald is dit goed voer voor weinig
De kattenbak geeft ook minder problemen
Kan het bij de dierenarts krijgen en die geeft advies welke brok bij jou katten past.
Er is veel minder voer nodig voor je kat omdat het gewoon goed voer is geen troep erin.
Ben geen aandeelhouder of verkoper van dit voer maar gewoon iemand die dit voer prima vind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prins, Acana, taste of the wild zijn allemaal goede merken en een stuk goedkoper. Bestellen bijv via zooplus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik een 7kg pak koop van Arcana via Zooplus kom ik op 5€ per kg wat meevalt. Het probleem is, wij geven thuis alleen maar droogvoer (op aanrading van de dierenarts omdat ze gesteriliseerd zijn) en dus geen nat voer of misschien 1 zakje per week ofzo. Ik heb wel gehoord dat katten droge korrels ALTIJD tot hun beschikking moeten hebben. Dat ze dus nooit zonder eten mogen komen te staan. Met onze 2 kittens is dat bakje direct leeg en dan ben ik wel verplicht om bij te vullen.. Ze blijven eten tot ze propvol zitten en gewoon gaan liggen. Is het waar dat katten altijd droogvoer tot hun beschikking moeten hebben of kan ik (van een A-merk) ook 2x een klein beetje per dag aan hun geven. Zodat ze niet direct heel de zak opeten? :p
Rieneke1
10 jaar geleden
Nee, katten eten 15 tot 20 keer per dag, dat is natuurlijk.
Na drie uur is het maagje leeg, dus tweemaal daags voeren betekent 18 uur honger lijden. Er zijn andere oplossingen, zoals de kat dmv voerpuzzels laten werken voor hun maal. Kan je zelf maken, dus kost geen knoop. Natvoer, mits van goede kwaliteit, is prima om dagelijks te geven, naast de brokjes.
Een zakje van 750 is vrij klein en hoe kleiner de zak hoe groter de prijs in verhouding is. Vraag en reken maar na, in verhouding is een grotere zak voer, goedkoper dan een kleine. En helaas zijn de goedkope merken niet voor niets zo goedkoop. Neem als voorbeeld het gehalte aan vlees, dat zal in bv Felix ongeveer 4% zijn en in Royal Canin 20% (dit is een schatting hoor, als voorbeeld) Om aan de juiste hoeveelheid voedingsstoffen te komen, moet een kat veel meer eten van een goedkoop merk, wat dan uiteindelijk dus helemaal niet zo goedkoop meer is.