Ja en nee,de ene hond houdt van zwemmen en de ander moet er niets van hebben dus je kunt hier eigenlijk geen ja of nee op antwoorden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja Duitse Herders houden van water ,vooral als je ze droog voer geeft hebben ze dat ook erg nodig, vanwege de spijsvertering en de vochthuishouding
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewone honden houden van zwemmen als ze er op een goede manier mee in aanraking zijn gekomen.
Herders worden ook gebruikt voor speurwerk te water en op het land. Het is een zeer veelzijdige hond die, mits goed gefokt, geen angst kent en alles zal doen wat de baas hem aanreikt, dus ook zwemmen.
Zorg wel dat een hond die uit het water komt in beweging blijft, zodat hij zichzelf warm en droog kan lopen.
Ivana
10 jaar geleden
Wij hebben een Duitse Herder gehad die niets van water moest hebben. Tijdens de wandelingen kwamen we vaak iemand tegen met een Duitse Staander. Deze was dol op water en heeft onze hond zover gekregen om mee het water in te gaan. De Duitse Staander heeft onze hond geleerd van water te houden. Hij heeft daarna altijd graag gezwommen.