Hoeveel guppy's kunnen er in een aquarium van 48 liter?

Ik vind het zo lastig om dat uit te rekenen in cm.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.5K
bamibal
10 jaar geleden
Wat zijn de afmetingen van je aquarium? Vissen hebben ook zwemruimte nodig. Alleen de inhoud van de bak zegt niet genoeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De afmetingen van het aquarium zijn: 53x32x42

Antwoorden (2)

De zwemruimte is het belangrijkste. Dus vraag je eerst en vooral af wat de lengte is van het aquarium.

Is dit kleiner dan 60 cm? Dan is het antwoord: 0, oftewel: totaal ongeschikt voor guppen.

Is de lengte van het aquarium echter 60 cm of meer? Dan is het antwoord: veel. En nee, een exact getal is niet te bepalen a.d.h.v. vuistregels. Elk aquarium is namelijk anders. Belangrijk is sowieso om het visbestand langzaam uit te breiden. Begin dus met 3 à 5 guppen en voeg daarna nog eens zoveel toe. Wacht dan weer en voeg weer nieuwe guppen toe. En het beste is op die manier zelf te bepalen voor hoeveel guppen het aquarium geschikt is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Guppy's zijn drukke zwemmers. Je kan het best een stuk of 6 maximaal nemen. Want als je er teveel neemt, dan wordt het te druk. Het is dan niet mooi om ze door elkaar te zien zwemmen. Tevens geef je ze voldoende zwemruimte. Als je minder guppy's neemt, dan worden de enkele guppy's ook specialer voor je, dan dat je bak vol zit. Tevens voorkom je ziektes, want stress hebben vissen snel. Stress komt door te groot vissenbestand, te dicht op elkaar leven is onnatuurlijk.

Op deze pagina, vind je alles over de hoeveel vissen in aquarium je het best kan nemen. De voor en nadelen van teveel vissen, problemen met aquarium overbevolking, ziektes en stress verschijnselen.
http://www.visaquarium.nl/a/hoeveel-vissen-in-aquarium

Buiten dat je rekening houdt met het aantal guppy's. Moet je ook opletten, dat guppy's zich snel voortplanten. Je kan het best mannelijke guppy's nemen, die zijn mooi en dan kweken ze niet. Tevens voorkom je inteelt ermee en blijven ze gezond.