Welke vis zwemt in mijn aquarium ?

Had wat nieuwe visjes gekocht en laat ze los zitten er 2 andere bij wel erg mooi maar weet niet wat het zijn jullie?
BVD

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is de voorste klein maar erg mooi.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plaatje zou wel handig zijn!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen plaatje
Misschien wel een haai;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Komt eraan joh wat zijn jullie snel!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus zijn we er al uit HAAA
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie geen plaatjes. Alleen zwart hokje wat heb ik daar aan? Ik ben vissen expert als ik plaatjes kin zien zij ik wat voor een soort vissen het zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreemd als ik kijk zie ik het wel??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat deed ik maar hielp niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie hem wel jullie ook?.
Erg vreemd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik gedaan hielp niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
?? Wat bedoel je
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meest rechtse met het stipje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hebben jullie de foto al erbij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik weet niet welke vissen dat zijn maar het zijn er heel mooie!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ben er blij mee !!

Het beste antwoord

Op de onderste foto zie ik links 2 kardinaaltetra's.
Rechtsonder is een Rasbora heteromorpha
Rechtsboven lijkt me een Hyphessobrycon megalopterus met afwijkende staartkleur. Misschien gemixt met iets?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor jullie antwoorden en meedenken!!
Tetra zit erin en ook de Rasbora denk ik.
De Hyphessobrycon heeft wel erg andere kleuren die van mij hebben blauwe vinnen en alleen de staat is een beetje rood verder grijs,
Maar misschien komt er nog meer kleur in zitten er nog niet lang in.
Elk geval erg bedankt!!
En een mix kan dat bij vissen.?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Binnen dezelfde ondersoort kan er soms gemixt worden. Zo kweken kwekers 'nieuwe' soorten en ontstaan er in het wild nieuwe cichliden.

Andere antwoorden (1)

Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat je enerzijds met kardinaalneons zit en aan de andere kant zie ik iets wat verdacht veel op een barbus odessa lijkt.
En op de tweede foto zie ik op de achtergrond nog een bijlzalmpje denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
De naam van de vis die je het meest rechts ziet wordt bedoeld. Dat staat in de reacties onder de vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
alles wat erin zit mag ook hoor maar gaat om de meest rechtse met zwarte sip en beetje rosé in de staart klein visje maar je weet maar nooit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kardinaal zit erin de rest heb even op internet gekeken zijn ze niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die vis met die stip is wel degelijk een barbus odessa, een vrouwtje want de mannetjes hebben een rode streep op hun flank als ze in de paaitijd zijn en de stip is dan ook minder geprononceerd. Heb jaren deze vissen in mijn aquarium gehad en ermee gekweekt.
Het is wel mogelijk dat deze tegenwoordig onder een andere naam verkocht wordt daar de naamgeving onderhevig is aan wijzigingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor het meedenken!!
Maar die van mij hebben blauwe vinnen en de staart is rood vandaar dat ik denk dat het hem niet is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb het probleempje voorgelegd aan verschillende leden van de aquariumclub waar ik bij aangesloten ben en allen komen ze met hetzelfde antwoord: Barbus Odessa, oftewel Odessabarbeeltje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie ben ik dan om je niet te geloven.
Bedankt! Zeker voor de moeite die je ervoor doet.