Waarom is mijn konijn zo dun?

Mijn konijn krijgt onbeperkt hooi, en genoeg (50 ml) samengeperste korrels. Hij heeft lekker veel ruimte en krijgt ook altijd nog groente, blaadjes en gras. Waarom voel ik dan zijn botten? Ik voel zijn ruggengraat en wat botten bij zn achterste (weet even niet hoe dat heet). Hij is sowieso wat slank gebouwd maar dan hoef je de botten toch niet te voelen?

Toegevoegd na 23 minuten:
Oh ja en dat heeft ie al zijn hele leven en hij is 1,5.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het zou kunnen zijn dat die wormen in zijn buik heeft dan kun je het best en pil in zijn voer verstoppen zo dat hij dat op eet of je geeft hem een worme kuurtje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag het eens aan je dierenarts, gedraagt je konijn zich verder wel normaal, niet het vermoeden dat hij ziek is, welk soort is het?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet dat je sommige groentes beter niet geven. Zoek even op internet welke groentes je konijnen beslist niet mag geven. Sorry, dat ik niet precies weet welke het zijn, maar hoop dat je er in ieder geval wel iets aan kan hebben, succes met je diertje.

Antwoorden (1)

"Mijn konijn krijgt onbeperkt hooi, en genoeg (50 ml) samengeperste korrels. Hij heeft lekker veel ruimte en krijgt ook altijd nog groente, blaadjes en gras."

Konijn is 1,5 jaar en je hebt hem al zijn hele leven. Hij krijgt genoeg, maar je vertelt niet of hij het ook allemaal op eet.

In zijn ontlasting kun je eventuele wormen zien, is dat zo... dan is een wormenkuur nodig, maar eigenlijk raad ik je aan om naar de dierenarts te gaan. Het kan ook iets anders zijn en daar hebben wij de dierenarts voor nodig... :-)

Antwoord : je konijn kan ziek zijn, ga beter z.s.m. naar de dierenarts toe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb ook konijnen en dat waren er 3!
ik heb ze nog steeds en zijn bijna 1 jaar oud
mijn konijnen waren eerst ook dun maar nu niet meer!
ik raat je aan om naar de dierenarts te gan!
(wij deden dat ook en het is allemaal goed gekomen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh ja hij is een enorme vreetkees ;) Hij eet echt alles op en zn keutels zien er goed uit...
Maar dan is hij dus al 1,5 jaar ziek??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
[Als een dier iets mankeert of er lijkt iets te zijn, is het altijd zaak om eerst een medisch probleem uit te sluiten.] Dat kan wel [het zou trouwens ook nog een lintworm kunnen zijn], maar ik zou als ik jou was z.s.m. naar de dierenarts gaan, laat 'm nakijken, dan weet je het zeker. Nou heb je het hier gevraagd, alleen wij zijn geen dierenartsen, dus meer dan ideeën kunnen wij niet hebben. Laat je het ons nog even weten, wat de dierenarts zegt, als je geweest bent? :-))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wss zijn het geen wormen zei de dierenarts, want er is niks aan zn keutels te zien. Nog even kijken dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fijn dat je nog even aan ons denkt!
Nu het geen wormen zijn, gaat de DA nog iets testen? "nog even kijken dus." en waarop gaan ze testen?