Hoe lang duurt het voordat een poes alleen buiten mag zijn?

hallo, ik heb een baby poesje gehaald, maar ik weet niet wanneer ze alleen mogen zijn buiten? ik woon wel op de ruimte, maar er zit wel een drukke weg voor ons huis, dus ben ik bang dat ze overeden word. weet iemand dat toevallig wanneer het mag?
alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon in de achtertuin aan de lijn. Dan zijn ze ook al blij. Mijn kat heeft zo jaren geleefd. Ook omdat ik aan een drukke weg woonde.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik zou haar ook niet buiten laten, juist omdat ik bang ben dat ze doorgereden zou worden. Een kat/poes kan je prima opvoeden als binnendier. Ik heb er 2, die komen nooit buiten (kan bij ons ook niet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nooit aan een lijn doen. Als ze vast komen te zitten stikken ze. Ze klimmen ergens op en hangen zich aan de lijn op
Rieneke1
10 jaar geleden
Je kan ze best aan een lijn doen, zeker als ze daar al jong aan gewend zijn.
Maar alleen, altijd, onder toezicht.
Naast wat pokemon zegt kan er ook een vechtjas jouw kat belagen.
Die kan dan geen kant op.

Antwoorden (2)

normaal moet je een poes een 6-tal weekjes aan haar nieuwe thuis laten wennen alvorens ze buiten te laten. Eten geven buiten zou ik niet doen, zo heeft ze altijd een reden om naar huis te komen.
fremar
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Maar stel, genoemde babypoes is 8 weken....dan zou ze dus met 14 weken naar buiten mogen?
Bij een drukke weg?
Door de bank genomen laat je een jonge poes 9of kater pas na de castratie naar buiten.
Niet alleen om zo ongewenste nestjes te voorkomen, maar ook omdat katten eerder geslachtsrijp kunnen zijn dan je denkt en dan kunnen gaan zwerven.

In jouw specifieke situatie echter, met een drukke weg voor je huis, is het totaal onverantwoord je kat vrij buiten te laten.
Maak een ren of zet je tuin af, zodat je katje beschermd naar buiten kan.
Ik vrees dat je katje anders niet oud zal worden: sterker nog, het jaar niet zal halen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus! @jenneke07 : Een kat laat je niet met een drukke weg voor de deur naar buiten. Een jong poesje al helemaal niet. Wees verstandig en doe het niet, een doodgereden of nog erger een bijna-doodgereden katje wil je niet mee maken, dat is vreselijk. Als je bang bent voor verveling van je jonge poesje, zou je kunnen nadenken over nog een jong katje in huis nemen, twee beestjes die samen spelen en elkaar gezelschap houden, hoeven zich niet te vervelen.