Een vriendin van mij der kat heeft een kattenziekte, nu is mijn kat ook niet ingeënt ervoor is de kans groot dat ik mijn kat ermee besmet?

Ik wil er vanavond een nachtje slapen omdat ze helemaal verdrietig is omdat net ontdekt is dat haar kat kattenziekte heeft en morgen krijgt te horen of die kat het haalt. Maar ik ben bang dat in de besmetting mee neem naar mijn huis. Mijn kat is een binnenkat vandaar dat die (nog) niet ingeënt is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik kan jouw vermoeden bevestigen. Kattenziekte is érg besmettelijk en je kan dit dan ook via handen, schoenen, etc. doorgeven aan jouw eigen kat. Het is dan ook belangrijk om langs de dierenarts te gaan en jouw kat in te laten enten, al is het een binnenkat.

Let wel: een inenting is geen garantie dat jouw kat geen kattenziekte zal krijgen, het is wel een goede bescherming ervoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die kans is zeer groot. Katten ziekte is ontzettend besmettelijk en kan via handen, kleding en schoenen nog hardbekkig worden overgebracht. Neem het risico niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, neem gelijk contact op met de dierenarts en vraag wat je moet doen. Jammer dat je je kat niet hebt laten enten. Ook binnenkatten moeten geënt worden omdat je als eigenaar vanalles meebrengt. Misschien kan het nog gauw, dat weet ik niet. Laat er dan iemand heen gaan die geen contact heeft gehad met de zieke kat.