Mag mijn konijn wortelsap drinken?

Mijn konijn heeft een oogontsteking en we zijn niet zeker of ze het overleefd, de oogontsteking doet natuurlijk pijn en daardoor at men konijn niet goed meer, we zijn naar de dierenarts geweest ze heeft een spuitje gekregen en we moeten elke dag 2 keer zalf op haar oogje doen en antibiotica geven, daarna begon men konijn terug een beetje te eten maar ze is zo hard verzwakt dat het haar niet goed meer lukt, drinken kan ze wel nog goed, dus ik vroeg me af of ze wortelsap uit de bioshop mag drinken dat is van alleen wortel met een klein beetje citroensap. Als dit niet zou mogen heeft iemand nog andere tips zo dat ze voedsel binnenkrijgt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
anneliez
10 jaar geleden
waarom bel je de dierenarts niet even? maar ik zou zeggen, doen, alles wat binnenkomt is meegenomen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga inderdaad de dierenarts straks even bellen, en ik dacht juist hetzelfde, ik heb het haar ook al eens gegeven en ze heeft er wel al redelijk wat van gedronken dus ze lust het wel! :)
fremar
10 jaar geleden
Al eens witloofblaadjes geprobeert?Konijnen zijn daar verzot op....dit was ook het laaste wat mijn oud konijn nog wou eten de laaste dagen voor hij stierf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja ik geef elke dag witloof en wortel maar mijn cavia's aten ook liever witloof maar mijn konijnen lusten liever wortel, en witloof eet ze ook niet. :)

Het beste antwoord

Zeker de dierenarts bellen,ondertussen kun je proberen wat voer vloeibaar te maken met wat van dat wortelsap en toedienen met een plastic spuitje
Zo zorg je dat het diertje niet meer verzwakt dan nodig en niet uitdroogd