Vind een kat het vervelend als je het tegen de haren instrijkt?

Ik vind het zelf altijd wel erg lollig om dat te doen bij elke kat waarmee ik in aanraking kom en de kat een soort van punkkapsel te geven, zelfs katten die bekend staan vals te zijn. Heel vaak krijg ik dan de opmerking dat de kat dat niet leuk vind.
Zelf heb ik er nooit enig bewijs van kunnen vinden dat dit zo is. Sterker nog, regelmatig bied de kat zelfs zijn of har buik aan, alsof die wilt zeggen: "hee, je vergeet nog iets!"
Iemand andere ervaringen of kennis?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

dat verschilt absoluut per kat, let de volgende keer eens op de staart van de kat, als een kat "kwispelt" dan issie niet blij met de situatie,

echter, iedere kat is anders, één van mijn katten heeft er absoluut geen problemen mee, de ander vind het niet zo leuk en dan loopt hij weg.

je merkt dus snel genoeg aan een kat of hij het oké vind, zo niet loopt hij weg of deelt hij een knauw uit, je ziet het snel genoeg
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik kan wel zeggen dat ik dat ook vaker te horen heb gekregen, ik heb dat eens onderzocht en ben tot de conclusie gekomen: katten kunnen ertegen maar het is per kat verschillend hoe ze reageren, de ene vind het toch niet zo fijn en de andere wel en gaat spinnen. Ik hoop dat ik je hiermee help ;)

xxx Dionne
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
aha! Dus sommige katten niet. Ik ben ze zelf nog niet tegengekomen. Misschien hangt het er ook van af hoe je het doet?
Ik ga er nooit met een gestrekt been in, zeg maar ;-) Ik kriebel altijd eerst een beetje om vertrouwen te winnen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Zo simpel is het inderdaad :) +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Katten vreemde wezens!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Katten zijn meestal enorme knuffels.
Je kunt ze dan ook aaien hoe je wilt als ze zin hebben.
Later likken ze hun vacht wel weer 'goed'.