ik wil een Pitbull maar ik ben bang dat hij bijt hoe kanik voor elkaar krijgen dat hij niet bijt?

een Blauwe pitbull

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Kijk naar de ouders van de hond, of die agressief zijn. En ga met een betrouwbare fokker in zee.
Veel hangt af van de opvoeding van de hond. Ga er bijv mee naar een hondencursus.
Ik heb een ontzettend lieve pitbull gekend die gewoon goed was opgevoed. Ik deed mijn eigen honden daar in de vakantie uitlogeren en er zijn nooit problemen geweest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn een paar dingen waar je voor kan zorgen dat hij niet bijt. Maar voor ik alles opsom wil ik dit nog zeggen: wees niet bang dat hij bijt als je hem leert niet te bijten, puppies hebben nog amper tandjes :)

1. Zoals degene hierboven mij al zei: kijk naar de ouders. Zijn zij agressief dan is de kans groot dat je hond ook zo agressief wordt.
2. Als je pup bijt naar je of naar iemand anders die hij niet mag bijten bv vrienden of familie, dan moet je hem straffen door hem van de persoon weg te trekken en "foei" te roepen. Ook als het niet hard is.

Maar wees gerust, honden bijten nooit naar hun baasje tenzij die hem pijn doet, maar dat zal vast niet gebeuren hoop ik ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Agressie is veelal aangeleerd gedrag. Vraag gegevens op betreffende van de stamboom en ga met de puppy naar een cursus. Iedere puppy hapt overigens op een speelse manier. Zeker wanneer ze gaan wisselen. Verwar dit niet met bijten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volg de methode van Ceasar Milaan, vooral zijn tweede boek is goed toepasbaar.
Daarbij is een goede socialisatie tussen de 9 en twaalf weken heel cruciaal. Ook de manier waarop er als pup mee om is gesprongen in het nest is belangrijk.
Dus een nest in huiselijke kring, waar positief met de honden wordt omgegaan, ze goed verzorgt worden aandacht krijgen en bovenal niet te vroeg bij de moeder vandaan worden gehaald, zijn een goede start voor een leuk hondenleven voor jou en je (toekomstige) hond. Als je nog nooit honden hebt gehad (anders ook, maar dan zeker) is een puppiecursus een erg goede plek om je hond te socialiseren en jezelf technieken eigen te maken die ervoor zorgen dat je goed op je hond reageerd, ook als die vervelend gedrag vertoond. Leer ook alle mensen in je eigen huis hoe ze met de hond om moeten gaan. Mocht je hond toch uiteindelijk vervelend of agressief worden wees dan heel eerlijk tegen jezelf en kijk of hij/zij genoeg beweging krijgt. Een hond die barst van de energie die die niet kwijt kan is hoe dan ook onhoudbaar.
Samengevat, begin bij een goede fokker en leer zelf over je hond, dan moet het helemaal goed komen. De meeste honden hebben een slechte naam door hun bazen, niet door zichzelf.

Veel plezier alvast met je aanwinst, dat jullie vele mooie jaren zullen hebben met elkaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goed opvoeden ,een hond bijt niet als hij goed word opgevoed. Maar als je al bang bent dat hij gaat bijten moet je er niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal mee eens!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het er ook volledig mee eens! + Hele slechte start om een hondje te nemen als je van te voren al bang bent voor wat dan ook,hoeft niet alleen bijten te zijn!
Het is beter om je eerst eens in verschillende rassen te verdiepen om te kijken welke het beste bij je past. Zodra je daar uit bent lees dan eerst een aantal boeken over dat ras zodat je weet hoe je de hond het beste op kunt voeden enz.. Het is ook van groot belang dat je voldoende tijd (over) hebt voor de opvoeding en eventuele puppycursus maar ook daarna.
Zodra je de pup uit het nest mee naar huis mag nemen, moet je hem/haar goed socialiseren....dan zal hij/zij niet gaan bijten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je moet hem goet opvoeden maar als ie toch bijt moet je een breekstok hebben daarmij kun je hem losmaken