Voelt een kat zich voldoende bedreigd om tot de aanval over te gaan, dan blaast hij luid als waarschuwing. Katten miauwen veel naar mensen, maar toch ook naar elkaar. Aan het geluid en de toonhoogte weet je wat het dier bedoelt
fremar
10 jaar geleden
Tsja, waarom doen kittens wat ze doen? :)

Kan zijn dat hij ergens van schrok, kan ook zijn dat hij gewoon het blazen wil oefenen en zich daarbij een grote stoere kat waant.
Veel dingen die kittens doen zijn bedoeld als oefening voor later als ze groot zijn.

Bij blazen naar een andere kat kan het ook zijn dat hij wat angstig is: weg jij grote engerd! :)
Rieneke1
10 jaar geleden
Dan voelt hij zich bedreigt of bang dat kan als ze nog jong zijn dan moeten ze nog veel leren onze hond begon tegen een tafel te blaffen en in de tafel te bijten toen hij nog jong was