Waarvan kan ik zelf een trap voor mijn konijn maken?

Ik heb sinds kort een konijntje en wil graag dat hij zelf het hok in en uit kan lopen. Hierbij heeft hij een trappetje nodig. Iemand enig idee waar ik die van kan maken? Even lekker makkelijk, ik maak zodra ik ergens goed hout heb gevonden zelf een trap voor hem :).
Ik heb nu boeken onder het open deurtje geschoven maar hij kan niet over het gaas lopen helaas. Echt een trappetje nodig dus!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Ik heb een plankje van massief vuren genomen, multiplex zou ook kunnen, maar spaanplaat lijkt me niet gezond om aan te knagen.
Een dwarslatje bovenaan achterop, dat ik vasthaak aan de tralies onder het deurtje. Ik heb geen dwarslatjes op het loopvlak gemaakt, maar daar een stuk deurmat (vloerbedekking) opgelijmd. Spijkeren kan ook. Hij hoefde het niet te leren, had het meteen door.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een plank met dwars-latjes. Gewoon grenen of vuren hout. Voor een paar euro's heb je alles bij elkaar.
10 jaar geleden
hallo ik heb twee konijnen met een hok met twee etages ik heb zelf een trappetje gemaakt een lang stuk hout met kleine plankjes hout erop zo ongeveer als op de afbeelding suc6!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je konijn zal wel moeten leren trap lopen.
zet het konijn meerdere keren op de helft en laat hem naar boven en beneden lopen, uit zichzelf zal hij het niet snel doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een plak met kleine latjes erop en dat het hout niet meer gaat splinteren